Egy álmos reggelen láttam az értesítést, hogy bejött egy új érdeklődő. Gyorsan megnéztem milyen válaszokat adott a kérdőíven.
Brutál nagy számot adott meg arra a kérdésre, hogy mekkora a listája, ami egyből izgalmassá tette a dolgot.
A kérdőíven a 10.000 és 50.000 közötti lehetőséget választotta, de a beszélgetés alatt kiderült, hogy a lista 50.000-nél is több címet tartalmaz.
Ez király, de ezek az emberek csak unalmas, sablon leveleket kaptak eddig:
“Köszönjük a feliratkozásod!”
A másik nagy gond, hogy a leveleket eddig belső rendszerből küldték ki, ami nem alkalmas arra, hogy felépítsük a különböző automatizmusokat stb.
Így eddig kereken 0 Ft-ba került az email marketing, mert a rendszerért nem kellett külön fizetni, a leveleket beállította az “online mindenes”, aki a rendeléseket is kezeli.
A tulaj azt mondta, hogy voltak próbálkozások, de eredmények nem jöttek.
Meglepő, nem?
Innen kell elkezdeni építkezni, ami nem egyszerű tulajdonosi döntés.
Az ActiveCampaign Plus verziója 25.000 feliratkozóig kb. 180.000 Ft és erre még rájön a kivitelezési díj is. (A nagyobb listára egyedi ajánlatot adnak.)
Az eddigi ingyenes email marketing gyorsan felugrik 300-400 ezer forintra, ami fájdalmas.
Egy ekkora listát aktivizálni és hozzászoktatni a levelekhez nem két hétbe telik, hiszen eddig egyetlen levelet sem kaptak és a feliratkozás óta évek telhettek el.
Sajnos egyelőre nem lett deal, pedig tudom, hogy már csak az automatizmusok visszahoznák a havi költségeket, a kampányokról nem is beszélve…
Ezért sokkal egyszerűbb a dolga annak a vállalkozásnak, aki időben elkezd foglalkozni a levelekkel és nem a nulláról kell ekkora “költséget” bevállalni.