“Egyszerűen bármivel próbálkozunk nem működik, alig olvassák a leveleket, a bevétel pedig szinte semmi…”
Körülbelül 10 hónapja írom a KérdezzKedd leveleket és az ilyen típusú kérdésre nem szoktam válaszolni.
Általában csak röviden visszaírok a kérdezőnek.
Nem azért mert ez egy “rossz” kérdés.
Csak egyszerűen nem tudok rá válaszolni.
Most azért veszem elő, mert van egy friss élményem ezzel kapcsolatban, ami megkímél téged rohadt sok felesleges munkától és kétszer annyi csalódástól.
A sztori a következő.
Jött egy új projekt.
Az utolsó negyedévre több nagyobb kampányt is tervezett a cég. Szoftver van. Lista van. Csak fasza levelek kellenek, amik eladnak.
Korábban gondolkodás nélkül ugrottam bele az ilyen projektbe, amit párszor meg is szívtam. Persze én csesztem el azzal, hogy nem mértem fel eléggé, hogy milyen listára mennek ki a leveleim.
Ma már azzal kezdem, hogy megnézem a lista minőségét.
Szerintem az összes szoftver képes valami alapján szűrni az inaktív vagy kevésbé aktív feliratkozóid, szóval ezt te is bármikor megteheted.
Ennél a projektnél a tulajdonost azzal szembesítettem, hogy a feliratkozók 80%-a kuka.
kuka = egyetlen levelet sem nyitott meg
Komolyan.
Ez talán a legszarabb lista, amit valaha láttam.
Pedig nem vásárolták, egyszerűen csak nem foglalkoztak vele.
Évek óta iratkoztatják fel az embereket mindenféle üdvözlés nélkül, hébe- hóba írnak egy levelet stb.
Néha szoktam magammal vitatkozni, hogy nem a megnyitási arányra gyúrunk, meg igazából nem is tud minden megnyitást követni a rendszer stb.
De ekkora arányú inaktivitásnál ez fel sem merült bennem.
Nézzük a forgatókönyvet:
Megállapodunk és a kivitelezési díjért cserében összeállítok egy király levél kampányt a meglévő listának.
4000 emberből 80% még egyetlen rohadt levelet sem nyitott meg a cégtől, vagyis maradt 800 ember, akinél lehet keresnivalónk egy értékesítési kampánnyal.
Legyünk optimisták és mondjuk, hogy a 800 emberből átkattint az ajánlatra 5%, ami 40 embert jelent.
Szintén csak egy becslés, de az oldalon 3% vásárol, vagyis összesen 1 konverziónál járunk.
A kampány eredménye:
Egy csalódott tulajdonos + én, aki megkérdőjelezi, hogy valóban tud-e jó szöveget írni.
Természetesen nem tudom, hogy Zoltán ebben a helyzetben van-e.
De érdemes megnézni, hogy az a lista, amire folyamatosan küldik a leveleket, mennyire van jó állapotba.
Nézz rá te is, hogy a listád mekkora része inaktív az utóbbi időszakban.