“Hogyan kezdenéd el építeni egy webáruház e-mail marketing rendszerét a nulláról?”
Kapok néhány kérdést, amit félreteszek és nem válaszolok meg.
Ezek általában túl bonyolultak egyetlen levélhez és semmilyen kiegészítő infót nem küldenek hozzá, így csak a piacon megszokott “attól függ” válaszokkal tudnálak untatni.
Patrik kérdése is elég összetett, de küldött hozzá részleteket, ami miatt ezt most meg tudom neki válaszolni.
Te meg nevető harmadikként lenyúlhatod a tanácsokat.
Patrik a kérdéshez csapta, hogy eddig organikusan növekedtek és ugyanebből a forrásból érkezik a forgalom nagy része is.
A bevétel sem tragikus, de nem elég arra, hogy Dagobert bácsiként pénzbe fürödhessen.
Ellenben a beszerzési költségek nagyot ugrottak az utóbbi időben és mivel szerinte ez a tendencia folytatódik, itt az ideje, hogy belevágjanak az email marketingbe.
Könnyű dolgom van, mert pont fut egy hasonló projektem, leírom ott mit csinálunk:
1. lépés: Válassz egy szoftvert, amit össze lehet kötni a webáruházaddal.
Nem vagyok tech szaki, de a rendszerek miatt rengeteg korlátba ütközöm. Mindenképp kérd ki egy szakértő véleményét, hogy mit, mivel, hogyan lehet összekötni.
Én indulás előtt kikészítem a különböző webáruházak ügyfélszolgálatait, de ez van. (Innen is sorry, ha valaki fent van a listán.)
Az én kedvenceim a Klaviyo, ActiveCampaign és a MailerLite.
2. lépés: Állítsd be az alap automatizmusokat
Erről írtam egy részletes (3200 szavas) cikket, amiben mindent megtalálsz: https://passbalazs.hu/email-marketing-automatizmusok-webaruhazaknak/
Én a kosárelhagyókkal, az első vásárlókkal, és az új feliratkozókkal kezdeném.
(Apropó új feliratkozók: Hamarosan megjelenik a nyomtatott hírlevelem első száma, amiben megmutatom hogyan tudsz 3-5 levéllel vásárlót csinálni egy új feliratkozóból.
Ha érdekel, akkor írj egy válaszlevélben annyit, hogy “Levelezz!” és felraklak a várólistára.)
3. lépés: Szerezz feliratkozókat
Van egy korábbi [KK] levél a témában, amit itt tudsz elolvasni: [KK] Így építs listát, ha webáruházad van
A levélben leírtam mindent a kedvezményekről és a többi lehetőségedről.
Én az említett projektnél különböző felugró ablakokkal kezdtem el a listaépítést és az OptiMonkot használom, ami 10/10.
4. lépés: Kezdj el hetente legalább 2-3 levelet küldeni.
Ha csak egy pillanatra is megjelenik a gondolat, hogy ez túl sok, akkor olvasd el ezt a levelem: Így lopod meg a feliratkozóid
Nyugodtan találj ki egy ehhez hasonló heti sorozatot és máris megvagy egy levéllel.
A leveleidbe írj arról, ami érdekli a feliratkozóid és ne spammeld szét őket “itt a cuccom, vedd meg üzenetekkel”.
Például a múlt héten írtam egy levelet arról, hogyan tudod a kutyád megóvni attól, hogy egy séta alatt szénné égjen a mancsa a forró betonon.
Természetesen a végén ott volt a lehetőség, hogy megvásárolja a mancsápolónkat is.
5. lépés: Rakd össze az első kampányod.
Miközben szépen gyűlnek az új feliratkozók és folyamatosan kapják tőled a leveleket, kezd el összeállítani az első kampányod.
Bár jó esetben a heti levelekből is érkeznek a rendelések, a legtöbben mégis egy kampány alkalmával döntenek úgy, hogy vásárolnak.
Engem kiráz a hideg a “20% kedvezmény” típusú kampányoktól, ami mögött általában egy lusta marketinges vagy tulaj áll, akinek nincs kapacitása vagy kedve gondolkodni.
Én mindig az aktualitást tartom szem előtt, amikor kampányolunk.
A nyár tökéletes arra, hogy mondjuk a vízálló játékokra csinálj egy kampányt, vagy összerakj egy csomagot, amit el tud vinni a nyaralásra magával.
A kedvezményen túl gondolkodhatsz csomagajánlatban, ajándékban, nyereményjátékban, elfogyó termékekben, extra gyors kiszállításban stb.
Én így csinálnám.