E-mail marketing automatizmusok webáruházaknak

Pass Balázs

Az elmúlt 3 évben közel 60 vállalkozásnak segítettem eredményeket elérni jobb szövegekkel, hirdetésekkel és email marketinggel.

hello@passbalazs.hu

$

Érdekel a közös munka?

Kattints ide és kezdjünk el beszélgetni: https://passbalazs.hu/kozos-munka/ 

Engedj meg nekem három kérdést:

1. Egy webáruház tulajdonoshoz van szerencsém? Vagy esetleg egy szakemberhez, akinek az a feladata, hogy egyre több bevételt csináljon a cégnek?

2. Van egy legalább pár ezer főből álló listád a korábbi vásárlóidból vagy az e-mail címüket megadó emberekből?

3. Vannak (jól) felépített e-mail automatizmusaid, amik anélkül hozzák a pénzt, hogy te egy billentyű koppintást ejtenél?

Akkor érdemes időt szánnod erre az oldalra, ha a  fenti kérdésekre a válaszaid a következők: *igen-igen-nincs*

Akkor megvan a lehetőséged, hogy egy új bevételi forrást építs ki a webáruházad számára, ami:

  • Teljesen automatikusan hozza neked a pénzt.
  • Extra hirdetési költségek nélkül működik.

Tudom, hogy legalább egyszer megfordult már a fejedben, hogy valamit kezdeni kellene az e-mail marketinggel.

Írni kellene nekik valamit. De mit, mikor és miért?

Nem is igazán ismered a lehetőségeid és a szoftvert, amit használtok.

“Hogy kezdjem el?

„Csak írjak egy e-mailt és kész?”

Az is lehet, hogy néha küldesz leveleket, de nem igazán látod az eredményeket.

Nézzük mit csinál a legtöbb webáruház:

Egy részük folyamatosan kampányol és hatalmas kedvezményeket osztogat, mert azt hiszi, hogy ez az egyetlen út.

Pedig ezzel csak kiégetik a feliratkozókat és tönkreteszik velük a kapcsolatot.

Az egymást érő különleges akciók, kihagyhatatlan lehetőségek oda vezetnek, hogy az emberek figyelmen kívül hagyják a leveleket vagy leiratkoznak a listáról.

Mások abban a rózsaszín ködben ringatják maguk, hogy nem küldenek leveleket vagy legalábbis nagyon ritkán, mert nem akarják zaklatni a feliratkozóinkat.

(Persze az nem zavarja őket, hogy a Facebook hirdetések gyakorisági mutatója 20 felett van.)

Ezek a vállalkozások egy forintot sem látnak az email marketingből, pedig rajta ülnek a nagy “zsozsón”.

Mindegy, hogy évente kétszer küldesz egy levelet, vagy állandóan szórólapokkal bombázod a feliratkozóid, ártasz a vállalkozásodnak.

De nyugi, van ennek jobb módja is.

Ezeket a hibákat nem követi el egy webáruház tulajdonos, ha nem akar magával kicseszni.

Van néhány olyan terület az e-mail marketingen belül, amitől távol kell magad tartanod.

Felesleges másolni az óriásokat!

Ha úgy vágsz bele az e-mail marketingbe, hogy megnézed a legnagyobb márkákat és elkezded másolni őket, biztos lehetsz benne, hogy lábon lövöd magad.

Ilyenkor a legtöbb esetben gyönyörűen dizájnolt leveleket küldesz, nagy fotókkal, színes gombokkal, menüvel és 2-3 mondattal.

Ezek a levelek valóban jól néznek ki, de nem adnak el.

Az emberek nem hülyék és már a messziről érzik, hogy reklám. 

Márpedig az nem lehet annyira fontos, hogy félredobjak mindent és elkezdjem olvasni, nem?

Nincs olyan ember a földön, aki úgy nyitja meg az e-mail fiókját, hogy “hmm, de jó lenne néhány reklámot átolvasni, úgysincs jobb dolgom”.

Ha kizárólag azzal tudod felhívni magadra a figyelmet, hogy hatalmas grafikai megoldásokkal hirdeted a 70%-os akciód, akkor ne csodálkozz, hogy normál áron már senki sem akar vásárolni.

„Az emberek már nem olvasnak”.

Az emberek olvasnak.  Főleg olyan dolgokat, ami érdekli őket…

Howard Gossage idézete hasznos lehet:

“Az emberek nem olvasnak hirdetéseket. Az emberek azt olvassák, ami érdekli őket. Néha ez egy hirdetés.”

Márpedig biztos vagyok benne, hogy a te webáruházad is lehet érdekes, amiről szívesen olvasnak az emberek.

Ha a webáruházad egyetlen lábra támaszkodik, könnyen megbillen!

Bár a Facebook, Google és egyéb fizetett hirdetések rettentő fontosak, de meg kell értened, hogy ez nem minden.

Természetesen ezek a reklámok felelnek az oldaladra érkező forgalomért, ami létfontosságú egy sikeres webáruháznál.

De az biztosan fájó érzés, amikor a profitod oroszlánrészét megzabálja a hirdetési költség.

Ha kizárólag a fizetett hirdetésekre alapozod a bevételed, akkor a növekedéshez folyamatosan egyre többet kell költened.

Nem beszélve azokról az időszakokról, amikor az amúgy is zsúfolt online teret még tovább szűkíti egy világjárvány, egy választás vagy egy algoritmus változás.

Minél kevesebb a hely, annál többet kell fizetned majd a megjelenésért.

Néhány egyéb probléma, amiről már sokat hallottál, de talán elengedted a füled mellett:

  • Függsz a Facebook és a Google változásaitól.
  • A követőid nem állnak a vállalkozásod tulajdonában.
  • A kizárólag fizetett forgalomra épített vállalkozások egyik napról a másikra tönkremennek, ha leállnak a hirdetések.

Ezek az automatizmusok megtömik a zsebed, amíg te alszol.

Ott ülsz a pénzen.

Nem is tudod elképzelni, hogy mennyin.

A legegyszerűbb módja, hogy megszerezd, a viselkedésalapú email automatizmusok beállítása. 

A listádon lévő emberek nézegetik a termékeid, kosárba raknak termékeket anélkül, hogy vásárolnának.

Vannak, akik már nem első alkalommal vásárolnak nálad és rengeteg pénzt hagynak ott, így ők a te VIP vásárlóid.

És ezek az emberek egyetlen levelet sem kapnak tőled. Pedig a lehetőség ott van. 

A nézelődőkből és a kosárba helyezőkből egyszerűen vásárlót, míg a VIP vásárlóidból igazi márkanagykövetet csinálhatsz.

Lényegében ha beépíted ezeket az automatizmusokat, végre hajlandó leszel lehajolni az ingyen pénzért.

Attól függően mekkora a listád, mekkora a forgalmad és milyen átlagos kosárértéked van, ezek az automatizmusok képesek naponta több százezer forintot hozzátenni a bevételedhez.

És az ujjad sem kell mozdítanod. Gyakorlatilag beállítod és elfelejted.

Minden egyes nap, amíg ezek a rendszerek nincsenek beállítva, konkrétan meglopod magad.

Nézzük ezeket az automatizmusokat.

Vásárlás előtti automatizmusok

Első körben nézzük meg azokat a leveleket, amit a vásárlás előtt kaphat meg az érdeklődő.

Ezek célja, hogy a folyamatosan vásárlásokat hozzanak.

1. Kosárelhagyó automatizmus

Ezekkel a levelekkel a legalacsonyabban csüngő gyümölcsöket szedheted le.

Nincs olyan webáruház, ahol a kosárelhagyó levelek ne működnének fantasztikusan.

Kapaszkodj meg valamiben:

A statisztikák szerint 10 kosárbahelyezésből 7-en otthagyják a kosarat vásárlás nélkül.

(Itthon ez az arány 90% is lehet a tapasztalataim szerint.)

Valaki erre azt mondja, hogy okés, de ez a trend, nincs mit kezdeni vele és egyszerűen elfogadta.

Vannak, akik megpróbálnak valamit tenni, de nem igazán erőltetik meg magukat.

A kosárelhagyó automatizmus igazából egy levelekből álló sorozat, ami akkor lép akcióba, amikor valaki kosárba helyez egy terméket, elindítja a vásárlási folyamatot, de nem fejezi be.

Gondolom te is csináltad már ezt.

Én biztosan.

(Valószínűleg valaki éppen ezt csinálja a webáruházadban, miközben ezeket a sorokat olvasod.)

Ezzel az automatizmussal képes leszel őket visszaterelni a kosárhoz, ahol a termékek ugyanúgy ott várják őket és folytathatják a vásárlást ott, ahol abbahagyták.

A kosárelhagyók aránya átlagosan 70%-90%.

A statisztikák szerint egy ilyen sorozat kb. az emberek 10%-ét képes rábírni a vásárlásra.

Ha csak átlagos eredményeket érsz el és visszahozod a kosárelhagyóid 10%-át, mennyivel növekszik a vállalkozásod bevétele éves szinten?

Ha napi 100 kosárelhagyóból vissza hozol csupán 10-et és 10.000 Ft-os átlagos kosárértéked van, akkor 100.000 Ft extra bevételt csináltál minden egyes nap.

Anélkül, hogy bármit is csinálnod kellett volna…

Nevetségesen egyszerű.

De miért hagyják ott ennyien a termékeid vásárlás nélkül?

Gyakran hallom, hogy aki otthagyta, az nem is akar vásárolni és nem is érdemes vele foglalkozni.

Ha úgy gondolod, hogy ez így van, akkor ez az egész nem neked való.

Hányszor fordult veled elő, hogy valami közbejött?

A gyerek éppen játszani akart, a feleséged belekezdett egy történetbe, le kellett szállni a metróról, indulnod kellett, megcsörrent a telefonod, kaptál egy értesítést, felugrott a Messenger vagy egyszerűen csak úgy voltál vele, hogy még körbenézel máshol.

Pontosan ezek miatt működik jól ez a sorozat.

Ezért képes a beállítás után már az első nap vásárlásokat hozni.

Ha egyetlen automatizmus állítasz be, ez legyen az.

Ahogy elkezd működni egyből megjön a kedved a többihez is.

Ha először egyetlen levelet küldesz a kosárelhagyóknak oké, nincs ezzel gond. Én a legtöbb esetben 3 levelet szoktam beállítani az ügyfeleimnek.

2. Termékmegtekintő automatizmus

Egy másik zseniális sorozat.

Ez az automatizmus arra szolgál, hogy a termékeid böngésző emberekből csináljon vásárlót.

Valaki megnézte az egyik terméked, de nem helyezte a kosárba, mi történt?

Ugyanazok a tényezők előkerülhetnek, mint az előbb említett kosárelhagyás esetében.

Böngészel egy terméket, ami tetszik is, de az élet közbeszól és szépen kimegy a fejedből, hogy mit és hol is néztél.

Ha ilyenkor küldesz néhány levelet és emlékezteted az embereket, akkor van esélyed, hogy egy bizonyos százalékból vásárlót csinálj.

Néha csak egy könnyed emlékeztetőre van szükség, hogy befejezzék a vásárlást.

Egy 2-3 levélből álló sorozat tökéletes erre. Természetesen nem lesz minden nézelődőből vásárló, de nem is az a cél.

A cél, hogy növeld a bevételed anélkül, hogy bármit is kellene tenned.

Ha visszahozod a 2-4%-át a nézelődőknek, mondjuk 100 emberből és az átlagos kosárértéked 25.000 Ft, akkor 50.000 – 100.000 Ft-ot hozhatsz 100 emberenként.

Kombinálva a kosárelhagyók 10%-val ez a szám egyre őrültebb bevételt jelent.

És a 100 megtekintés nem nagy szám egy jól működő webáruház esetében.

Enélkül szintén százezreket hagysz elfolyni napról napra ahelyett, hogy szépen eltennéd ezt a pénzt a zsebedbe, ahová való.

Nem kell szájbarágósan tukmálnod.

Csak megmutatod neki a termékeket, amiket böngészett és annyit mondasz: “van valami kérdésed? érdekel még?”. 

Erre sokan azt mondják: “igen, köszönöm, hogy emlékeztettél” és megy megveszi.

Érdemes lehet bemutatni néhány hasonló terméket, ami érdekelheti még. Linkelhetsz más opciókat ugyanarra a problémára például.

Ez egy nagyon egyszerű automatizmus, ami csendben dolgozik a háttérben, miközben te csinálod a dolgod.

Beállítod és elfelejted…

Nem kell lenyomni az emberek torkán a termékeid és nem kell kötelezően kedvezményekkel operálnod.

Én első körben mindig kedvezmény nélkül próbálkozom.

(A legtöbb automatizmus során nem használok egyébként kedvezményt. Csupán emlékeztetővel és jó szöveggel vissza lehet csábítani annyi embert, hogy vastagon megérje.)

3. Üdvözlő automatizmus

Az üdvözlő automatizmus akkor fut le, amikor valaki éppen feliratkozott.

A legtöbb webáruház arra költi a büdzsé nagy részét, hogy vásárlókat szerezzen, így a legtöbb feliratkozó vásárlóként kerül a listára, nem érdeklődőként.

Mégis organikus forgalom mindig érkezik a listára és az is előfordulhat, hogy használsz valami közvetlen e-mailre feliratkozó tartalmat.

A lényeg, hogy minél többen feliratkozzanak a listádra, hiszen őket ezentúl ingyenesen elérheted és az automatizmusok is dolgozhatnak.

Amikor az új emberek felkerülnek a listára nem hagyhatod őket ott ücsörögni egyedül a sötétben anélkül, hogy bárki megszólítaná őket.

Ezeknek az embereknek küldened kell néhány levelet, ahol bemutatkozol, mesélsz a márkádról és megismerhetik a történeted.

Ezen felül mondd el miben különbözöl mindenki mástól.

Miért jobbak a termékeid?

A legjobb, ha ezt nem csak te állítod, hanem mutatsz néhány visszajelzést is.

Mutasd be a különböző kategóriáid és hogy melyik kinek, miért lehet hasznos.

Az üdvözlő automatizmus küldetése, hogy rávegye az embereket az első vásárlásra.

Itt sem kell feltétlenül kuponokban gondolkodnod, de vállalkozástól függően vastagon megérheti valakit első vásárlóvá tenni egy nagyobb kedvezménnyel is.

Ha egy ilyen kedvezménnyel iratkoztatod fel az embereket, egy részük fogja a kupont és vásárol.

De lesz egy nagyobb részük, akiket még meg kell győznőd arról, hogy felhasználják a kupont. 

Ilyenkor szintén tökéletes megoldás az üdvözlő sorozat.

Összefoglaló

Az automatizmusok nyilvánvalóan akkor működnek, ha az emberek vagy fel vannak iratkozva, vagy megadják az email címük.

Ezek legegyszerűbben leszedhető gyümölcsök egy webáruház esetében.

Nézd meg naponta hány termékmegtekintőd és kosárelhagyód és új feliratkozód van.

Biztos vagyok benne, hogy egyetlen napig sem akarod húzni, hogy ezek az automatizmusok dolgozzanak anélkül, hogy neked bármit is kellene csinálnod.

Kiszolgáló automatizmusok

Ha már zsebben van a vásárlás, akkor a következő feladat, hogy egy visszatérő rajongót faragj a vásárlóból.

Ebben segítenek a következő levelek.

1. Vásárlás visszaigazoló automatizmusok

Ezek az automatizmusok sosem lesznek a legnagyobb azonnali bevételt eredményező sorozataid, de talán a legfontosabb, amit küldhetsz.

Valószínű a vásárlóid most is kapnak valamilyen visszaigazolást a rendelésről, de általában ezek a levelek…

… khmm, nem jók.

Általában végtelenül egyszerűek és valahogy így néznek ki:

“Köszönjük a rendelésed, itt a számlád. A csomagod hamarosan átadjuk a futárszolgálatnak, de ha bármi kérdésed van írj egy levelet az ügyfélszolgálatnak.” 

Ha ez így van, kizárólag a minimumot teljesíted és hatalmas lehetőséget hagysz ki.

Ezekkel a levelekkel építheted a márkád és további vásárlásokat hozhatsz.

A legtöbb webáruház tulajdonos nem fordít különösebb gondot ezekre a látszólag jelentéktelen e-mailekre.

Természetesen ezeket a leveleket az első vásárlók kapják meg, hiszen a hetedik vásárláskor ugyanazt olvasni, inkább visszatetsző, mint építő jellegű.

Egy jó visszaigazoló levéllel növeled az esélyét, hogy valaki visszatér és újra vásárol. Lehetőséged van jó első benyomást tenni.

Legyél könnyed, vicces és izgalmas és nem csak egy vásárlót szerzel, hanem egy rajongót.

Ezen felül egy ilyen levéllel azt üzeni, hogy figyelj a mi leveleinkre. A mi márkánk más, mint a többiek. Jófejek és izgalmasak vagyunk. A többi levelünk is tetszeni fog.

Ha valaki vásárol és megkapja a leveled azt gondolja: “Wow, ez egy vicces levél.” vagy “Ohh, ez egy jó kis levél, jól döntöttem, hogy náluk vásároltam”, “Én bírom ezt a céget, tőlük fogok újra rendelni”.

Ugyanúgy lehet külön leveled a másodszor vásárlóknak, a harmadszor vásárlóknak és így tovább.

A kör végtelen és az újravásárlások száma is. Mindig kapnak valami újat, ami tetszik nekik.

Nyugodtan tehetsz ajánlatot is a levélbe vagy egy bónusz kupont, amit fel tud használni a következő vásárlásoknál.

Nem ez lesz a legjövedelmezőbb ajánlatod, de ha már csak pár tízezer forint bejön belőle, akkor is jól jártál.

Ezek a levelek általában a legnagyobb megnyitási aránnyal rendelkeznek, hiszen miután valaki megnyomta a fizetés gombot, egyből megy az email fiókba és megnézi, hogy megjött-e a visszaigazoló levél, hogy minden rendben van-e.

2. Szállítás előtti automatizmus

Nem minden webáruháznál működik, de egy nagyon hasznos sorozat, amit imádni fogsz.

Pár órával a vásárlás után küldhetsz egy up-sell ajánlatot a vásárlóidnak.

Alapvetően a következőt írod: “Köszi a vásárlást, hamarosan szállítjuk is.

Mielőtt azonban összeraknánk a csomagod nem akarod, hogy belerakjunk még valamit?”

Attól függően, hogy milyen termékeket árulsz a következő lehetőségek jöhetnek szóba:

“Rakjunk bele még egyet abból, ami rendeltél?”

“Belerakjuk mellé ezt a kiegészítőt?”

“Nem akarsz rendelni belőle egy nagyobbat inkább?”

A lényeg, hogy szorosan kapcsolódjon az eredeti rendeléshez és nyugodtan csaphatsz hozzá egy kedvezményt is.

Szintén egy olyan automatizmus amivel nincs semmi dolgod, és ha csak a vásárlók egy apró része kéri az ajánlatot, akkor is rengeteg extra bevételt csinálsz.

Például: “Van egy könyv, ami a megrendelt könyvedhez illene és ezt még beletehetjük a csomagban, így nem kell kétszer szállítást fizetned.”

“A megrendelt samponod kb. 30 napra lesz elegendő. Mit szólsz hozzá, ha a rendelésed mellé teszünk még egyet, így nem kell majd a következő rendeléssel és szállítási költséggel bajlódnod. A második samponra pedig adunk 30% kedvezményt is.”

3. Visszajelzést kérő automatizmus

Mielőtt megrendelsz valamit, megnézed a visszajelzéseket.

Persze egy termékről szépet írnak az oldalon, miért ne írnának szépeket? 

De mit mondanak azok az emberek, akik valóban használják a termékeket, akik talán hasonlítanak is rám?

A vélemények gyűjtése ezért fontos.

A legtöbb vásárlód nem marketinges, viszont rohadt elfoglalt.

Nem várhatod el tőlük, hogy maguktól felmenjenek az oldaladra és írjanak egy visszajelzést.

Küldj nekik inkább egy levelet ezzel kapcsolatban, amikor már kipróbálták a terméked.

Nyugodtan ösztönözheted az embereket arra, hogy írják meg ezt a visszajelzést.

Határozottan megéri egy kedvezményt felajánlani a visszajelzését cserében. 

“Hé, légyszi írj egy visszajelzést nekünk és cserébe kapsz egy 30%-os kupont a következő vásárlásodhoz.” 

Ha ő segít neked, illik megjutalmazni. Így nem csak egy nagyon értékes visszajelzést szerezhetsz, de újabb vásárlást is.

Összefoglaló

Ahogy azt említettem nem ezek lesznek azok az automatizmusok, amik naponta több százezer forintot hoznak neked azonnal.

De nem is ez a céljuk.

Ezek az előre beállított levelek hosszabb távú célokat szolgálnak.

Persze nem kell szomorkodni, ha hoznak naponta néhány extra vásárlást.

Ha sikerül jó benyomást tenned az első vásárlókra, akkor örömmel fognak következőre is nálad vásárolni, nem pedig a konkurenciánál nézelődni.

Vásárlás utáni automatizmusok

A legtöbb webáruház igazi profitja nem az első vásárlásban van.

Miután megszerzel valaki drága pénzért a közösségi médiából vagy egyéb fizetett hirdetésekből, a következő cél, hogy újra vásároljon.

Ezt érheted el a következő sorozatokkal.

VIP automatizmus

A 80/20 szabály szerint a vásárlód 20% biztosítja a bevételed 80%-át.

A leghűségesebb vásárlóid 20%-a jelentheti a te VIP csoportod, akiknek különleges bánásmódot kell biztosítanod. (Mégiscsak ők hozzák a bevételed nagy részét.)

Ők azok a vásárlók, akik a legtöbb pénz hagyják nálad hiszen újra, újra és újra visszatérnek hozzád vásárolni.

Ezek a vásárlók különlegesek és úgy is kell érezniük maguk.

Legyél nagyon hálás nekik és jutalmazd is meg a hűségüket.

Ha valaki belép ebbe a kategóriába kapjon egy különleges levelet, hogy épp most faragják a szobrát az irodában, vagy a neve felkerül a büszkeség falra.

Nyugodtan kérdezd meg tőle, hogy van-e bármi, amin szerinte tudnátok javítani, amit tudnátok jobban csinálni és jutalmazd meg.

“Itt egy 30%-os kupon, amit felhasználhatsz független attól, hogy kitöltöd-e a kérdőívet stb.”

De küldhetsz neki egy különleges ajándékot is vagy adhatsz egy bónusz terméket, bármit.

A lényeg ugyanaz, érezze, hogy különleges törődést kap.

VIP taggá válhat valaki, ha például elér egy bizonyos költési szintet vagy sokadik alkalommal rendel.

Ezek az emberek az igazi rajongóid lesznek és beszélnek rólad a barátaiknak, családnak, megosztják a tapasztalatikat a közösségi médiában és kommentelnek a nevedben különböző csoportokban. Igazi márkanagykövetek lesznek.

Cross-sell és up-sell automatizmus

Miután valaki vásárolt tőled eljön az idő, hogy újra aktuális legyen a vásárlás. (Természetesen ez függ attól, hogy milyen webáruházad van.)

Ha fogyó terméket árulsz, akkor egyszerű dolgod van. 

Ha fogyóban van valami, nagyon egyszerű eladni egy újabb adagot, ha valaki elégedett.

Légy tisztában azzal, hogy milyen időközönként fogy el a terméket és építs rá egy automatizmust.

Ha nem fogy el a termék, amit árulsz, akkor picit máshogy kell gondolkodnod, de ez sem lesz bonyolultabb.

  • Ha én vásároltam tőled egy üzleti könyvet, akkor kb. 2 hét alatt kiolvasom és kell nekem egy új könyv a témában.
  • Tavasszal vettél tőlem egy sportcipőt, most miért ne vennél tőlem télre egy csizmát?

Számtalan lehetőséged van. 

A lényeg, hogy aki egyszer már vásárolt tőled, sokkal nagyobb eséllyel fog másodszor is.

Egy ilyen automatizmussal még tovább növelheted az újravásárlások arányát és a profitod.

Vásárló visszaszerző automatizmus

Vállalkozástól függően, ha valaki 30, 60 vagy 90 napja nem vásárolt semmit, itt az ideje megkeresni.

Persze lehet ez hosszabb idő is.

Ha egy ilyen sorozattal sikerül rávenned őket a vásárlásra és elindul egy folyamatos ciklus, akkor szintén nagyot ugrik a bevételed.

Szintén nem a legprofitábilisabb sorozatod lesz, hiszen ezek az emberek valamiért nem vásároltak hosszú ideje. 

Mégis érdemes próbálkozni egy bizonyos százalék visszacsábításával.

Ez az egyetlen olyan automatizmus, ami akkor aktiválódik, ha az emberek valamit NEM csinálnak.

A legjobb hely, ahol bedobhatod a nagyobb kedvezményeket, csak hogy újra induljon a vásárlási ciklus.

Ezek az emberek nem vásároltak az eddigi levelekből, így biztosan kell valami extra lökés nekik, hogy ezt megtegyék.

Tökéletes módszer egy nagyon gyors 24 órán belüli akció nekik.

Adj nekik nyugodtan nagyobb kedvezményt a megszokottnál.

Küldj elsőre mondjuk egy 30%-os kedvezményt, ha nem vásárolnak próbálkozz 30 nap múlva egy 40% kedvezménnyel, ha még itt sem akkor várj még 30 napot és küldj még nagyobb kedvezményt.

(Természetesen a kedvezmények mértéke nagyban függ az áraidtól és számos egyéb tényezőtől.)

Ezt követően eldöntheted, hogy mit csinálsz velük. Felkerülhetnek egy inaktív listára vagy folytathatod a levelek küldését.

Jöjjön a verdikt

Ezek azok az alap automatizmusok, amivel egy webáruház az egekbe tornázhatja a profitot.

Ha jelenleg egy vevő megszerzése 5.000 Ft-ba kerül a hirdetéseid segítségével és az átlagos kosárértéked mondjuk 8.000 Ft, akkor 3.000 Ft marad a zsebedben. 

(Persze ott van még a beszerzési költséged és egyéb egyedi tényezők…)

Ha az automatizmusok segítségével ezek az emberek még 3 alkalommal vásárolnak nálad, máris 24.000 Ft-ot kerestél.

A megszerzés ugyanúgy 5.000 Ft és a zsebedben a 3.000 Ft helyett, máris 19.000 Ft maradt.

Nyilván ez egy sokkal jobb megtérülés.

Ahogy mondtam ezeket az automatizmusokat egyszer kell beállítani és elfelejtheted őket, de nem igazán akarod majd elfelejteni.

Optimalizálhatod, tesztelheted őket és javíthatsz rajtuk folyamatosan, hogy jobbnál jobb eredményeket hozzanak.

Mégsem kell sok időt velük eltölteni, hiszen be vannak állítva és dolgoznak.

Mindegy, hogy te ott ülsz-e a laptop mögött vagy éppen délután ledőlsz egyet aludni.

Mindegy, hogy a marketinges éppen mivel foglalkozik, ezek a levelek fáradhatatlanul dolgoznak a nap 24 órájában.

Így tudsz igazán skálázni. 

Ezzel az extra bevétellel pedig azt csinálsz, amit akarsz.

Zsebre rakhatod vagy visszaforgathatod a hirdetéseidbe, hogy még több vásárló jöjjön és még többet dolgozhassanak az automatizmusok.

Ahogy egyre több vásárlód lesz, egyre több extra bevételt hoz majd automatikusan az email marketinged, ami egy olyan mókuskerék, amibe részt akarsz venni.

Értelemszerűen attól függően, hogy most milyen szinten van az email marketinged különböző mértékben tudsz növekedni a segítségükkel.

Van egy projekted?

Kezdjünk el beszélgetni róla. Ezen a linken megtalálod az első lépést: https://passbalazs.hu/kozos-munka/