GOOOOD EVENING
… vagy morning.
Két dolog miatt vagyok lelkes:
Egy, végre 8 nap dögrovás után újra egészségesnek érzem magam.
Kettő, csipkebokor vessző – vasárnap zártunk egy blekfrájdéj kampányt, ami rohadt jól sikerült, az ügyfél ennyit írt:
“Ilyen jó kampányunk még nem volt, szóval jár a pacsi!”
Erről majd tervezek csinálni egy kis esettanulmány szerűséget.
DE! DE! DE!
Van valami, ami nyomja a szívem.
Sőt, napról napra rosszabb a helyzet.
A Levelezz! második kiadása a habokban! Sokkal kevesebb időm maradt rá ebben az őrült blekfrájdéj+krisztmösz időszakban, mint terveztem.
Egyelőre nem tudom mi lesz a második szám sorsa.
Vagy kijön decemberben, vagy majd jövőre.
De erről majd úgyis írok.
Ha jobban belegondolok, inkább három dolog miatt vagyok lelkes, meeeert
KEDD VAN! – ami azt jelenti, hogy jön egy újabb KérdezzKedd levél.
A mai kérdést Ádámnak köszönheted:
“Milyen tipikus hibákat érdemes elkerülni, ha email marketingről van szó?”
Ha nem bánod, átugrom a tipik válaszokat és a “legnagyobb hiba, ha nem levelezel” dumával sem untatlak. – pedig az a legnagyobb
Hoztam 3 olyan hibát, ami biztosan megöli a konverzióid:
1) Megveszem, aztán leakciózod
Oké, ez előfordulhat.
De találkoztam már olyan automatizmussal, aminek a végén kap egy kedvezményt a feliratkozó, ha addig nem vásárolt.
Csak elfelejtették beállítani azt a kizárást, hogy aki megveszi, az ne kapja már meg az akciót utána.
Milyen szar érzés az, amikor megveszel valamit teljes áron, majd két nap múlva jön egy levél, hogy
“Figyu, oké – mivel nem vettél eddig semmit – itt egy 20%-os kupon, amivel olcsóbban tudsz vásárolni.”
Hát anyád!
Ugyanez a helyzet mondjuk egy kosárelhagyó folyamatnál.
Valaki kosárba tette a cuccod, de nem vette meg. Oké kapjon 2 emlékeztető levelet, hátha csak a WC-n üldögélve nyomkodta a telot, de pont végzett.
Ha a sima emlékeztetőre nem jön vissza, akkor meg dobjunk neki egy 10% kedvezményt – hátha az ráveszi.
De basszus, ellenőrizd le, hogy aki közben megvette, az nehogy megkapja a kedvezményt!
Ez rohadt fontos és olyan szinten megöli a hitelességed, hogy utána kapálózhatsz keményen.
2) A nyilvánvalóról írsz
A napokban kaptam egy levelet ezzel a tárgymezővel:
“a legjobb befektetés infláció idején”
Mindegy kitől, de egy hiteles személytől, aki embereket tanít meg valamire.
Egyből töröltem a levelet.
Egy picit sem érdekelt, mert tudtam miről szól. Fektess önmagadba, mert az a legértékesebb. Ha jól sejtem pont abba a skillbe, amit a feladó tanít.
(Hozzáteszem, hogy ezzel semmi baj!)
De a teljesen nyilvánvaló dolgok unalmasak.
Ez igaz a levelekre is.
A múlt heti levelem például a feliratkozóim egy részének pont ilyen volt. Arról írtam benne, hogy érdemes-e a vásárlókat szegmentálni.
Itt tudod olvasni, ha akarod: [KK] Így lustálkodd be magad a spam mappába
Meg is kaptam a magamét Anitától:
“Semmi infó nem volt benne, maga a kérdés is felesleges volt, annyira egyértelmű a válasz.”
Tök igaza volt, akinek ez az infó megvolt, az valószínű így reagált.
3) Taktikusan hazudsz
Szintén friss sztori.
Egy copywriter, akit kedvelek, kampányba kezdett és már az elején küldött egy levelet ezzel a tárgymezővel:
“sold out”
Ismertem az ajánlatot, de nem akartam megvenni.
De mondom “baszki, ezt nem hiszem el, 250 db-ot el is adott belőle már most” – gyorsan meg is nyitottam és ez fogadott:
“Just a heads up, nearly half of the 250 swipe files that are available in the special sale going on today have already been taken… So they will be sold out soon.”
Vagyis rohadtul nem fogyott el a cucc, csak majd el fog fogyni…
Aztán végül ha jól láttam mégsem fogyott el az összes.
Na ez nálam a tényleg az elmész a f*szomba kategória.
Azóta picit le is jöttem a leveleiről.
Egy ilyen vagy hasonló taktikai hazugsággal nyersz mondjuk +10% megnyitási arányt, de megölöd a hitelességed.
Soooooo, ennyi volt.
Zárul az a bizonyos mókatár.
csövi,
Balázs