Első körben hadd említsem az email listád “természetes szelekcióját”, vagyis a leiratkozást.
Amikor megtalálod a saját hangod és magad mögött hagyod a “mainstream” gondolatokat, amikre mindenki csak egyöntetűen bólogat, akkor a listád magától is gyönyörűen tisztulni fog.
A kérdésre visszatérve, néha beavatkozhatsz a folyamatba és különböző inaktív csoportokat hozhatsz létre a listádon, akiknek a sorsa a te kezedben van.
Az én listám 20%-át inaktív feliratkozónak tekintem.
Ők azok, akik a legutóbbi 10 levelem megkapták, de abból maximum kettőt nyitottak meg.
Az inaktivitás feltételeit magadnak érdemes megszabni.
Ha megvannak az inaktív feliratkozóid több lehetőséged is van.
1) Nem törődsz velük érdemben, csak azonosítod őket.
2) Küldesz nekik egy levelet.
3) Leiratkoztatod őket.
Én a második verzióra szavazok.
Időközönként az inaktív feliratkozóknak nyugodtan küldj egy levelet a következő üzenettel:
“Hahó, az elmúlt időszakban több levelet is küldtem neked, de úgy látom, hogy nem igazán sikerült felkelteni az érdeklődésed.
Ezek a levelek abban segítenek, hogy [célközönséged problémájának megoldása].
Persze ha már nem érdekel X, vagy csak egyszerűen úgy látod, hogy ezek a levelek nem segítenek elérni Y, teljesen rendben van.
De kérlek ha szeretnéd megkapni a további leveleim is, kattints rá erre a linkre.”
Azért nagyon hasznos linkre kattintás alapján végső döntést hozni, mert a különböző szoftverek és levelezők miatt lehetséges, hogy valakinek egyszerűen nem látod a megnyitásait.
Ha csak az alapján iratkoztatod le az embereket, hogy megnyitották-e a leveleket, előfordulhat, hogy egy aktív olvasót távolítasz el.
Remélem hasznos volt,
Balázs