“Mekkora legyen a listám?”
Milyen célt akarsz elérni a listával?
Gondolkozz visszafelé.
-
Havonta 1 millával megtömni a zsebed?
-
Webáruházként 30%-al megdobni az éves bevételed?
Bármelyik cél is áll hozzád a legközelebb, a lényeg ugyanaz.
Átlagosan mennyi pénzt hagy nálad egy vásárló vagy ügyfél?
Mondjuk egy tanácsadónál átlagosan 100.000 Ft-ot hagy ott az ügyfele minden hónapban.
Az 1 millió forintos célhoz kell ebből legalább 10. Ebben az esetben kb. 700 feliratkozóra van szüksége.
Ezt így számoltam ki:
-
Szükséges ügyfelek száma: 10
-
Az első konzultáción a jelentkezők felének tud értékesíteni, így 20 jelentkező kell.
-
A konzultációt értékesítő oldalon a látogatók 10% jelentkezik, így 200 látogatót kell odaterelni.
-
A feliratkozók közül havi szinten átkattint 3%, ami azt jelenti, hogy felfelé kerekítve 700 feliratkozó kell.
Leegyszerűsítve így néz ki a dolog.
(Természetesen ez változik, ha a példában említett arányokat nem tudod hozni.)
A legjobb, ha saját tapasztalatokra tudod alapozni az arányokat, de ha ipari átlagokat használsz, akkor sem lőhetsz nagyon mellé.