ÍRJ BEVÉTELT A CÉGEDNEK!

Hetetente küldök 2-3 levelet, amitől jobb leveleket tudsz írni a feliratkozóidnak!

Kattints a gombra és add meg az e-mail címed:

Ilyen egy kampányötlet, amin csak bukni tudsz (nem kicsit)

“Érdemes egy bevezető akciót adni és egy hétig mondjuk 50%-os kedvezménnyel adni valamit?“

A mai kérdést rendhagyó módon nem nekem tették fel. Csupán fültanúja voltam, de annyira fontos témakört feszeget, hogy muszáj volt róla írnom neked.

De miért olyan fontos ez a teljesen átlagosnak tűnő kérdés?

Azt biztos tapasztalod, hogy az aktívan levelező cégek nagy része folyamatosan dobálja az inboxodba a kedvezményeket.

Hogy ezt egy jól megalapozott stratégia szerint vagy teljesen random csinálják az legyen az ő bajuk.

Ami nagyobb para, hogy sokan ezt tekintik mintának.

“A nagy cégek mind ezt csinálják, próbáljuk ki mi is.”

Néhány elgondolkodtató érv, ami miatt ez öngyilkosság:

  • Teljesen más helyzetben van egy piacvezető vagy ahhoz közeli vállalat.

  • Ha csak lemásolod a meglévő piaci normákat, mitől leszel érdekes?

De vissza az eredeti kérdéshez.

Egy email kampánynál bevezető akciót adni egy digitális termékre.

Mi a franc értelme van?

Mivel a feliratkozók most találkoznak ezzel a termékkel először, egy részük alapvetően vásárolna, de minden ilyen vásárlásnál a bevétel felét el is buktad.

Aki úgy dönt, hogy most nem vásárol, az később teljes áron sem fog, hiszen lehorgonyoztad a fejében a kedvezményes árat.

Két hatalmas öngól, már a meccs elején.

Nem feküdnék ma le nyugodtan, ha csak morgolódva kritizálnám az ötletet anélkül, hogy egy épkézláb alternatívát javasoljak.

Az első gondolatom egyből az akció megszüntetése volt, legalábbis ebben a formában.

Ahelyett, hogy az árból engednél valamennyit, az első héten járjon valami extra a vásárlás mellé.

Ha mondjuk ez egy kurzus, akkor az első héten vásárlóknak vegyél fel egy extra videót a témában, vagy tarts egy kérdezz- felelek hívást, amin csak ők vehetnek részt.

Így megmarad a sürgető elem, mégsem kell a bevétel felét feláldozni.

De ha mindenképp abban gondolkodsz, hogy az árból akarsz engedni, akkor én azt biztosan nem a bevezető kampánynál dobnám be.

Megcsinálnám a bevezető kampányt anélkül, majd később keresnék egy aktualitást, ahol bedobom az árkedvezményt. (születésnap, világnap, 100. rendelés akármi.)

Pass Balázs

hello@passbalazs.hu

$

Érdekel a közös munka?

Kattints ide és kezdjünk el beszélgetni: https://passbalazs.hu/kozos-munka/ 

Több ilyet olvasnál?

Iratkozz fel a gombra kattintva:

A hazai piac egyetlen rendszeres, nyomtatott hírlevele:

Levelezz!

5-10 klasszikus copywriting könyv és több ezer megírt levél esszenciája egyetlen nyomtatott hírlevélben.

Információk:

Adatvédelmi Nyilatkozat

Cookie Nyilatkozat

Kapcsolat:

hello@passbalazs.hu