“Érdemes egy bevezető akciót adni és egy hétig mondjuk 50%-os kedvezménnyel adni valamit?“
A mai kérdést rendhagyó módon nem nekem tették fel. Csupán fültanúja voltam, de annyira fontos témakört feszeget, hogy muszáj volt róla írnom neked.
De miért olyan fontos ez a teljesen átlagosnak tűnő kérdés?
Azt biztos tapasztalod, hogy az aktívan levelező cégek nagy része folyamatosan dobálja az inboxodba a kedvezményeket.
Hogy ezt egy jól megalapozott stratégia szerint vagy teljesen random csinálják az legyen az ő bajuk.
Ami nagyobb para, hogy sokan ezt tekintik mintának.
“A nagy cégek mind ezt csinálják, próbáljuk ki mi is.”
Néhány elgondolkodtató érv, ami miatt ez öngyilkosság:
-
Teljesen más helyzetben van egy piacvezető vagy ahhoz közeli vállalat.
-
Ha csak lemásolod a meglévő piaci normákat, mitől leszel érdekes?
De vissza az eredeti kérdéshez.
Egy email kampánynál bevezető akciót adni egy digitális termékre.
Mi a franc értelme van?
Mivel a feliratkozók most találkoznak ezzel a termékkel először, egy részük alapvetően vásárolna, de minden ilyen vásárlásnál a bevétel felét el is buktad.
Aki úgy dönt, hogy most nem vásárol, az később teljes áron sem fog, hiszen lehorgonyoztad a fejében a kedvezményes árat.
Két hatalmas öngól, már a meccs elején.
Nem feküdnék ma le nyugodtan, ha csak morgolódva kritizálnám az ötletet anélkül, hogy egy épkézláb alternatívát javasoljak.
Az első gondolatom egyből az akció megszüntetése volt, legalábbis ebben a formában.
Ahelyett, hogy az árból engednél valamennyit, az első héten járjon valami extra a vásárlás mellé.
Ha mondjuk ez egy kurzus, akkor az első héten vásárlóknak vegyél fel egy extra videót a témában, vagy tarts egy kérdezz- felelek hívást, amin csak ők vehetnek részt.
Így megmarad a sürgető elem, mégsem kell a bevétel felét feláldozni.
De ha mindenképp abban gondolkodsz, hogy az árból akarsz engedni, akkor én azt biztosan nem a bevezető kampánynál dobnám be.
Megcsinálnám a bevezető kampányt anélkül, majd később keresnék egy aktualitást, ahol bedobom az árkedvezményt. (születésnap, világnap, 100. rendelés akármi.)