Ha körbenézel a hazai piacon azt látod, hogy a legtöbben egy kedvezményt kínálnak fel a feliratkozásért cserében.
Ez egy tökéletes módszer a listaépítésre, de ezt sem érdemes ész nélkül tolni.
Szerintem a hasraütés szerű “adjunk 20% kedvezményt” nem meríti ki a tervezés fogalmát.
Főleg nem akkor ha azért csinálod, mert a konkurencia is azt csinálja.
- Mennyi az élettartam értéke egy új vásárlónak?
- Mekkora az átlagos kosárérték az első vásárlásnál?
- Mekkora a profit?
Ez néhány alapkérdés, hogy átgondoltabb döntést tudj hozni.
Mutatok néhány listaépítő stratégiát, ami jól tud működni:
1) Egyszerű feliratkozási lehetőség a weboldalon.
Első körben simán próbálkozhatsz azzal, hogy kedvezmény nélkül iratkoztatod fel az érdeklődőket.
Legyen egy nagy és betartható ígéreted, hogy miért érdemes feliratkozni a levelekre.
Például egy kozmetikumokkal foglalkozó webshop ígérheti ezt:
“Minden héten küldünk egy levelet amiben bemutatunk egy arcápolási rutint.”
2) Értékes tartalom
A klasszikus módszer, amikor valamilyen értékes tartalmat adsz a feliratkozásért cserében.
Az előbbi példánál maradva:
“Iratkozz fel és egy videóban megmutatom, hogyan tudsz ragyogó arccal megérkezni a munkahelyedre anélkül, hogy órákat kellene töltened a fürdőszobában.”
3) Kvízek, tesztek
Szintén egy nagyon jól működő stratégia, ha az érdeklődők egy tesztet töltenek ki.
Így nem csak az email címüket, de rengeteg infót tudsz gyűjteni róluk miközben hasznos válaszokat is kapnak tőled.
Végigvíve a levél példáját:
“Töltsd ki a kvízünket és elküldjük a bőrtípusodhoz legjobban illő hatóanyagok listáját, hogy magabiztosan választhass hozzád illő kozmetikumokat.”
4) Havi sorsolás
Ha a tartalom helyett a kedvezményekre helyezed a hangsúlyt, akkor a kuponok mellet jó megoldás lehet mondjuk egy havi sorsolás ötlete.
“Az új feliratkozóink között minden hónapban kisorsolunk egy [ajándékutalvány] / [terméket].”
+1 ) Soha ne add oda az ígért tartalmat, kupont, akármit a köszönő oldalon.
Ha valaki feliratkozik, a következő feladat, hogy lépjen be a fiókjába és nézze meg az első leveled.
Ha rögtön megkapja, amire szüksége van, nem fogja még a leveled is olvasgatni.
Egyfelől a rendszer szemében sem mutat jól, hogy már a tőled kapott első levelet sem nyitja meg valaki.
Másfelől a feliratkozó sem szoktatod rá, hogy érdemes olvasni a leveleid.
Ha maradt benned kérdés, írj egy levelet és dumáljunk róla.