Néhány napja kaptam egy levelet egy szolgáltatótól, aki egyébként aktív levelező és nem is csinálja rosszul.
Mégis felidegesítenek a levelei.
Úgy döntöttem terápiás jelleggel kiírom magamból, de fontosabb, hogy tanulj az esetből és te ne idegesítsd feliratkozóid.
Kedden ezzel a tárgymező mintával érkezett meg a levél:
[hogyan értem el kimagasló eredményt rövid idő alatt]
Ez egyébként egy nagyon menő sablon, nyugodtan használd te is, mondjuk így:
“Hogyan tanultam meg 3 nyelven folyékonyan beszélni, mindössze 1 év alatt?”
Vagyis a levél tett egy nagy ígéretet, ami felkeltette az érdeklődésem és azonnal kattintottam, hogy kiderüljön a hogyan is csinálta és hogyan érhetek el én is hasonlót.
Ehhez képest mutatom a levél felépítését.
Elkezdte szépen felépíteni, hogy milyen problémák vannak most az olvasó életében. Nem ismertem túlságosan magamra, de mentem tovább.
Utána egy “magadra ismertél?” résszel átvezetett és már jött is, hogy akkor itt is van az új képzése, ami megoldja a problémáim.
Végül volt egy felsorolás arról, hogy milyen előnyökkel jár, ha jelentkezek, néhány visszajelzés, majd a link, ahol jelentkezni tudok.
A levél felépítésével nincs bajom. Azzal sincs bajom, hogy el akar nekem adni valamit, sőt…
Az egyetlen fájdalmam, hogy a levél önmagában egy picit sem volt értékes és nem kaptam választ arra, amiért kattintottam.
A levél végén inkább tiltakozóan nem is kattintottam.
Hogy kerülheted el, hogy a leveled lelkesen megnyitó feliratkozók kattintás helyett csalódottan távozzanak?
Minden levél legyen értékes önmagában is függetlenül attól, hogy a cél az értékesítés.
Ha kutyasampont adunk el egy levélben, akkor írok arról, hogy milyen gyakran érdemes fürdetni a kedvencünket, hogy ne tegyük tönkre a természetes védekező réteget.
Ha drónpilótákat képzünk, akkor egy mentorprogramot értékesítő levélben leírom, hogy egyébként milyen képességekre van szüksége egy jól kereső és befutott pilótának.
Ezzel nem csak a levél érdekesebb, de a konverzió is magasabb, ami király.