Hány levelet érdemes küldened?

Pass Balázs

Az elmúlt 3 évben közel 60 vállalkozásnak segítettem eredményeket elérni jobb szövegekkel, hirdetésekkel és email marketinggel.

hello@passbalazs.hu

$

Érdekel a közös munka?

Kattints ide és kezdjünk el beszélgetni: https://passbalazs.hu/kozos-munka/ 

“Mennyi a sok? Mi számít már túl gyakori küldésnek?”

Az email marketinggel csak olykor- olykor összefutó marketingesek csípőből vágják rá:

“Nincs túl sok vagy kevés, mindig a célközönségedtől függ.”

Kösz szépen és ezzel mi a sz*rt kezdjek?

Teljesen egyetértek a válasszal, de tudom, hogy ezzel nem sokra mennél és nem ezért iratkoztál fel ide.

Nézzük, hogyan tudod belőni az ideális gyakoriságot.

Tesztelj.

Nincs senki ezen a világon, aki megmondja, hogy nálad mi fog működni.

Én annyit tudok segíteni az ügyfeleimnek, hogy elmondom a tapasztalataim.

“Volt egy hasonló vállalkozás, ahol a heti 3 levél rohadt jól működött és a szombati levelek extrán magas konverziós aránnyal futottak.”

Ha most kezded, akkor indulj el hetente egy levéllel. (Ilyen esetben legyél szigorú és ha a világ vége közeleg, akkor is legyen kiküldve.)

Gyűjtsd ki egy táblázatba a megnyitási arányt és a leiratkozási arányt és ez legyen az alap, a bázis.

Aztán próbáld ki a heti 3 levelet és a napi egy levelet is.

Ezekre kell közben figyelned:

1. Hogy alakul a megnyitási arány?

2. Hogy alakul a leiratkozási arány?

Ez a két szám fejezi ki legjobban azt, amikor túltolod.

Ha növeled a gyakoriságot a megnyitási arány csökkenni, a leiratkozási arány pedig nőni fog.

Az átlagos megnyitási arányodnak valahol 17 és 28% között illik lenni, de ha ez jelentősen alacsonyabb akkor annak lehet az egyik oka, hogy túl sok levelet küldesz.

Ugyanígy a leiratkozási arányod 0,5% alatt érdemes tartani. Ha ez a gyakoriság növelésével tartósan megugrik, akkor is valószínű, hogy átestél a ló túloldalára.

Persze ez is lehet összetettebb. Ha beesik a megnyitási arányod, de a bevételeid kilőnek, nem hiszem, hogy tele sírod a párnád.

Néhány ötlet, hogy egyszerűbb legyen a dolgod:

  • Legyen több “verziód”.

Például egy bizonyos típusú levélre kelljen külön feliratkozni. Így csak azok kapnak többet, akik akarnak.

Pontosan így működhetne a [KK] heti levél is.

Készíthetek rá egy külön feliratkozási lehetőséget és kizárólag azok kapják meg a keddi leveleket, akik feliratkoznak.

Ha van 2 ilyen sorozatod, akkor lehet hetente egy leveled a teljes listának és valaki akár hetente 3 levelet is kaphat, ha mind a kettőre feliratkozik extraként.

Webshopok esetében is egyszerűen alkalmazható mondjuk termékcsoportok szerint.

Kutyakozmetikumokat árulsz és azt mondod, hogy indítasz egy heti sorozatot a kutya fülének ápolásáról, tisztításáról és erre külön fel lehet iratkozni.

Máris személyre szabtad a gyakoriságot.

  • Gondolkodj időszakokban.

Nyugodtan legyenek olyan időszakok, amikor aktívabb vagy és amikor kevésbé.

Nyilván ilyen egy kampányidőszak is, amikor naponta is küldhetsz leveleket, amíg a kampány tart.

De ezen felül tarthatsz például egy tematikus hetet.

Én azt mondhatom, hogy ezen a héten kapni fogsz tőlem 5 levelet azzal kapcsolatban, hogyan tudsz olyan címsorokat írni, ami +10%-al növeli a megnyitási arányod.

A másik ilyen ötletem, hogy egy- egy napra kitalálhatsz egy mini-sorozatot.

Például pénteken küldök neked 3 levelet.

Mindegyikben találsz majd egy rövid videót, amiben megmutatom, hogyan tudsz olyan üdvözlő levelet írni, ami azonnal profitot termel.

Simán bedobhatod azt is, hogy ha ez neked nem igazán releváns, akkor csak írj vissza annyit, hogy “kihagyom” és egyszerűen leveszed erről a sorozatról.

Záró gondolatként pedig megemlíteném, hogy azoknak írod a leveleid, akik olvassák.

Aki éppen meg akarja oldani azt a bizonyos problémát az életében, amire te megoldást nyújtasz, az elfogja olvasni az ezzel kapcsolatos leveleid.

Aki el akar érni egy nagy célt és úgy gondolja, hogy a leveleid segítenek ebben, az elfogja őket olvasni.

Természetesen mindenkinek csak 24 órája van, de hidd el, aki akar, az szakít rá időt.

Remélem hasznos volt,
Balázs

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.