“Egy átlagos feliratkozó hány levelet kap mielőtt ügyfél vagy vásárló lesz belőle?“
Ben Settle, aki az email marketing egy meghatározó alakja, anyagában olvastam a következőt.
Egy ügyfél 2000 levelet kapott tőle, mielőtt egy árva fityinget is fizetett volna.
Extrém példa, a legtöbben ennyi levelet egész életükben nem küldenek ki, de van itt egy másik izgalmas adat is egy jelenleg is futó projektből:
A két szélsőséges példa alapján a konkrét válasz valahol 1 és 2000 között van.
Két gondolatom van a kérdéssel kapcsolatban, ami talán többet segít, mind ez.
1) Az üzenetek minőségére figyelj, ne a mennyiségre.
Egy feliratkozó akkor fog vásárolni, ha több értéket lát az ajánlatban, mint abban a pénzösszegben, amit neked kifizet.
Ehhez egyfelől egy jó ajánlatra van szükséged, másfelől rá kell tapintanod a fájdalompontokra, mozgatórugókra és alakítanod kell a téves meggyőződéseket, aztán pótolni azokat új hiedelmekkel.
2) Saját tapasztalat szerint a feliratkozók 1-2 kampányidőszakon átmennek mielőtt vásárolnak.
Főleg szolgáltatóknál veszem észre, hogy a lista egy része megnyitja a leveleket, kattint az oldalra, de szépen vásárlás nélkül végigüli az egészet.
Aztán a következő kampánynál az első levél után már vásárol.
(Ezt ugye végig lehet követni egy adott feliratkozónál.)
Érdekes jelenség, de szerintem az áll a háttérben, hogy az első kampánynál még tartanak elég hitelesnek. Egy kampányt bárki össze tud rakni akármekkora kókler is.
De a második, harmadik levélözönnél már látják, hogy ez nem egy hobbi, amibe hébe- hóba belekap a feladó, hanem egy profi szakember, akivel már szívesen dolgoznak együtt.