“Mennyire érdemes őszinte e-maileket írni?”
Reni a kérdés mellé megírta, hogy szeret önazonosan írni, de felébredt benne a kétely, hogy illik-e véleményvezér szerepbe bújnia egy kereskedőnek !?
Attól tart, hogy a vásárlói nem kíváncsiak rá, leiratkoznak stb.
Ez a levél inkább egy *marketing gondolkodós* és örülök, ha te is megírod a gondolataid egy válaszlevélben.
Először kitárom a szekrényajtót, hogy megküzdhessünk a sötétben lapuló szörnyeteggel.
(Olvasd félelmetes hangsúllyal.)
LEIRATKOZÁS! WÁÁÁ!
Ha a billentyűzetet kopogtató ujjaid béklyóba kötöd attól félve, hogy valaki leiratkozik, azzal két dolgot érsz el:
1. A leveleid egyre kevésbé érik el a céljukat (megnyitás, kattintás, konverzió)
2. Megutálod az írást.
Ha valaki nem kíváncsi a véleményedre, akkor nem olvassa el vagy leiratkozik egy kattintással.
Viszont minden ilyen búcsút intő feliratkozóra jut legalább egy, aki megkedvel és az ő szemében kiemelkedsz a többi márka közül.
Belőle valószínűleg rövid időn belül visszatérő vásárló lesz, aki szívesen beszél rólad az ismerőseinek. (Ehhez azért kell a jó termék vagy szolgáltatás.)
Valaki nagyon megkedvel, valaki seggfejnek tart…
Ez a polarizáció, amitől a legtöbb beszari vállalkozó retteg.
Persze át lehet esni a ló túloldalára.
A levlistád, nem egy napló.
Nem is lelki szemetesláda.
Nincs szükség arra, hogy minden politikai, közéleti vagy egyéb eseményre reagálj és kifejezd a személyes véleményed.
Nem kell minden magánéleti dolgot kiteregetni.
Vagy ehhez hasonló, mély tapasztalatokat megosztani:
“Ma elhúzott előttem egy autó és erről eszembe jutott, hogy az évek is gyorsan repülnek, ezért érdemes időbe eljönni egy életbiztosítás tanácsadásra.”
Ha véleményt formálsz vagy történetet mesélsz, akkor két dolgot tarts szem előtt:
1. Legyen releváns számodra.
Én például nem írok arról, hogy mennyire gusztustalannak tartom a TV2 legújabb húzását, hogy egy törpe növésű srácot táncoltatnak egy fiatal csajszival, természetesen a jó ügy érdekében és az így generált figyelem nem lényeg.
Ha táncoktató lennék, írnék róla.
2. Legyen hasznos a feliratkozóid számára.
Az előző véleményem mondjuk ráfűzöm arra, hogy az alacsonyabb férfiak hogyan tudják úgy megtáncoltatni a magassarkúban lévő menyasszonyukat a lagzin, hogy az a legjobban nézzen ki az esküvői videón.
Egész jó kis levél lenne.
A végére egy gyorsteszt, ahhoz már úgyis hozzászoktunk:
Tüntesd el a leveledből a neved vagy a logód és gondold át, hogy vajon így is felismernének-e a feliratkozóid vagy igazából bárki küldhette volna.