“Az elmúlt hetekben iratkoztam le minden olyan listáról, ami heti több levelet küld. Az ügyfeleknek/látogatóknak se küldenék heti többet..”
A tárgymezőért bocs!
Jennifer Lopez és Ben Affleck házassági szerződése felkavarta a bulvár mocskos porát és kiderült, hogy előre rögzítették a kötelező heti négy alkalmat a hálóban!
Arra tökéletes a pletyka, hogy összekössem a fenti hozzászólással.
A levelek gyakorisága örök dilemma.
Valaki szentségtörésnek tartja a a heti leveleket, valaki a napi rendszerességre is azt mondja, hogy kevés.
Az igazság, hogy havonta egy levél is sok…
Ha az egy dögunalmas marketing ömlengés, ami leginkább a levél íróját elégíti ki.
Vagy éppen a cégvezetőt, aki így kipipálhatja az “email marketing” rubrikát a megvalósítandó projektek közül.
Vagy a marketinges kollégát, aki annyi útmutatást kapott, hogy küldjön már valamit a listának.
Ahogy Dzséló és Ben-e-flekk kötelezően gyűrik a lepedőt, úgy küldenek a vállalkozások is hetente leveleket, hogy meglegyen a kvóta.
De nem az a lényeg, hogy hány levelet küldesz!
Ha naponta tudsz az olvasó számára érdekes, szórakoztató és hasznos levelet írni, akkor a heti hét levél sem sok.
Ebben az esetben a statisztikák átvernek és rossz irányba terelik a vállalkozásod:
Ahogy nő a leveleid száma a leiratkozási arány nő, míg a megnyitási és az átkattintási arány csökken.
Egyből jön a gondolat, hogy ez túl sok…
De kit érdekel a leiratkozás, a megnyitási- és átkattintási arány?
Az egyetlen statisztika, ami számít az a bevételed.
Ha ez nő, akkor küldj annyi levelet, amennyit csak tudsz.
A bemutatkozó sorozatom 3. levele pont erről szól: Így lopod meg a feliratkozóid (69,81%-os megnyitási aránnyal megy ez a tárgymező.)