A gyakran megkapott kérdések hoztak elő belőlem egy gondolatot, amiről írni akartam néhány sort.
Természetesen egyik kérdést sem lefitymálva, hiszen ezek mindenkiben felmerültek már:
“Melyik szoftvert válasszam?”
„Hogyan kerüljem el a spam mappát?”
”Mikor és hány levelet küldjek?”
Sokan görcsölnek rá a fentiekhez hasonló kérdésekre.
Szoftver, spam, leiratkozás stb.
Pedig ezek nem számítanak.
Legalábbis nem ezen dől el, hogy a kiküldés után tele van-e a telefonod értesítésekkel a beérkező összegekről vagy sem.
Mondhatnám azt is, hogy szard le ezeket a részleteket és az “ezt így szokták” típusú tanácsokat.
Én pont a szabadság miatt szerettem bele az email marketingbe.
Akkor írsz, amikor akarsz.
Arról írsz, amiről akarsz.
Nincs feletted egy algoritmus, ami (vagy aki?) a közösségi alapelvekre hivatkozva cenzúrázza a mondandód.
De vissza a kérdésekre.
Nem vagyok a legnagyobb technikai szakértője az email marketingnek.
Persze, ismerősen hangzik a dkim, spf vagy dmarc kifejezés, de a legtöbbször én is segítséget kérek, ha technikáról van szó.
Ha jól emlékszem, még a leiratkozási folyamatom sincs rendbe rakva és az alap, angol nyelvű oldal jelenik meg a leiratkozóknak.
(Most csak azért ne iratkozz le, hogy ezt teszteld.)
Sőt, van olyan ügyfelem, akinél hasonló a helyzet.
Persze, érdemes erre figyelni meg foglalkozni vele.
De őszintén… nem érdekel.
Az izgat, hogy egyre jobb leveleket írjak és egyre több bevételt csináljak az ügyfeleimnek.
Ha közben nem jut idő arra, hogy foglalkozzunk a leiratkozással, ez van. – Majd foglalkozunk vele teli zsebbel.
Ezzel nem kell egyetértened.
De ha szoftverválasztás előtt vagy, akkor ne húzd sokáig. Válassz egyet és kész. A legtöbb népszerű szoftver kielégíti az igényeid és bármikor válthatsz is.
Ha van egy listád, akkor ne azzal foglalkozz, hogy a leveleid 30%-a spambe érkezik, hanem azzal, hogy a maradék 70% folyamatosan kapja tőled a jobbnál jobb leveleket.
És ha nincs egy üdvözlő sorozatod, ami az új feliratkozóidból vásárlót vagy ügyfelet csinál, akkor foglalkozz ezzel: