Hogyan lehet úgy felépíteni a szöveget, hogy könnyedén menjen az átmenet az egyes részek között?
Képzeld, a kampány dömping mellett megszaporodtak az audit típusú projektek, amikor mások leveleit nézem át.
Rohadtul élvezem.
Ahogy egyre több levelet írok és nézek át kezd összeállni a kép a fejemben arról, hogy mitől lesz bomba egy levél.
Dávid kérdésére nehéz konkrét választ adni, de a levél végére tudni fogod hogyan tudsz megírni egy olyan levelet, amit a feliratkozód gondolkodás nélkül végig olvas.
Ha mégsem, akkor úgyis leiratkozol.
Hoztam mindent – veri fáni jutub videó, klasszikus copywriting példa meg ilyenek.
Varázslatos tippekre ne számíts, titkaim sincsenek, az a másik lista.
Két zseni szakember írásaiból veszek kölcsön egy- egy gondolatot a kérdéshez.
Az első Joe Sugarman – “slippery slide” technikája.
Ugye próbáltál már lecsúszni meztelen seggel egy csúszdán?
Ugyan, mindenkivel megesik…
Ha még nem volt részed benne, biztos láttál már valaki, aki nekimegy egy ilyen műanyag förmedvénynek, de egy centit sem mozdul mert letapad a *kezelába*.
Ahogy ez a kissrác:
https://www.youtube.com/shorts/dDQNBPi2f4w
Ilyen a legtöbb levél.
Nem mondom, hogy a Tied is , mert nem olvastam, de az átlag ez.
Az olvasó szenved és nem ér a végére. Megakad, a levél küldője meg búcsút inthet a konverziónak.
Sugarman technikájával egy liter babaolajat öntesz a csúszdára.
Ettől a kisgyerek föld körüli pályára áll, a feliratkozód meg észre sem veszi, hogy hosszú percek óta olvassa a leveled.
A technika lényege “egyszerű”.
Minden mondat célja, hogy a következő mondatot elolvassák.
A címsor célja, hogy elolvassák az alcímsort, aminek a célja, hogy a elolvassák az első mondatot.
Aztán a másodikat.
És a harmadikat.
Az utolsó előtti mondatod célja meg az utolsó.
Nem egyszerű feladat, de nézd meg, hogy csinálja Sugarman:
Ez egy általa írt hirdetés részlete.
Figyelj arra, hogyan húz be a történet és milyen zseniális az átmenet az értékesítésbe.
Persze, könnyű ezt a levelet megírni, ha adott egy ilyen sztori.
De Sugarman nem azért ír ilyen zseniális hirdetést, mert hozzávágtak egy sztorit.
Sőt, később le is írja, hogy a sztori bár valóságon alapul, de inkább csak azért használta, hogy jól be tudja mutatni a termék lényegét.
Azt vedd észre, hogy működik egy ilyen ember agya.
Arról is ír, hogy korábban olvasott egy felmérést a Forbesban arról, hogy tízből egy brit férfi 2-3 napig hordja ugyanazt az alsónadrágot.
Érdekesnek találta és “elmentette” magának.
Később találkozott egy pasival, aki valami új mosószert árult.
Sugarman elővette a sztorit és a termékkel egybefonva megírta belőle a hirdetést.
Hasonló leveleket akarsz írni?
Van egy király gyakorlat, amivel megírhatod a piacod legizgalmasabb leveleit.
Ben Settle mutatta.
Egy haverja próbára tette és 21 napon keresztül tesztelte, hogy is működik a szövegíró agya.
Minden nap küldött neki valami random témát és mellé egy terméket vagy szolgáltatást.
Ben-nek ebből kellett faragni egy e-mail felütést, megtalálva az átmenetet a kettő között.
Itt egy példa.
Ben ezt kapta a barátjától:
“Watched UFC where dude got knocked out from kick to the head – for selling a dating / relationship / flirting ebook.”
Ezt a storyline-t rakta össze belőle néhány perc alatt:
“The humiliation and rejection of getting shot down because you don’t know how to talk to hot chicks is more excruciating and painful than getting kicked in the head by a trained ufc fighter.”
Zseni.
Levél nem készült belőle, de valószínű megverte volna vele a piacot újra és újra.
– Balázs