A tárgymezőt azért mertem leírni, mert
1. rengeteg levelet olvasok, amik között vannak jók / rosszak
2. még többet írok és első kézből látom a valódi eredményeket
Kezdjük a cuccoddal, amit el akarsz adni.
Ha ez “vitamin” típusú, akkor nehezebb a dolgod.
Ezek azok a termékek / szolgáltatások, amik nem egy aktuális problémára nyújtanak megoldást, hanem a megelőzés miatt fontosak.
Ha ebben a cipőben jársz, a “future pacing” szövegíró technikát kell profin alkalmaznod.
Olyan élethűen kell lefestened azt a szörnyű jövőt, ami vár rám a megoldásod nélkül, hogy azonnal tenni akarjak ellene.
De alakíthatod úgy a célközönséged vagy a cuccod, hogy az egyszerűbben eladható kategóriába essen:
A “fájdalomcsillapító” típus, amit sokkal egyszerűbb értékesíteni, de csúnyán mellé is lehet nyúlni.
Ehhez a típushoz két dologra van szükség.
-
Az olvasónak legyen egy égető problémája / fájdalma, amit meg akar oldani.
-
Neked legyen egy minden másnál jobb megoldásod, amivel ezt megteheti.
Amikor leülsz megírni egy levelet, az a feladatod, hogy sót szórj a meglévő sebbe!
Van egy rohadt nagy nyílt seb az olvasód kezén, ezt kell megtalálnod.
Ne akarj rajta új sebeket ejteni, ne keress és kreálj új problémákat, van ott már elég.
Ez nem egy 5 perces feladat.
És a “35 éves nő, aki szereti a kutyákat” mélységű ideális ügyfél elképzelésből nem is lehetséges.
Most fut két nagy projektem is, ahol egy kb. 250.000 Ft-os terméket és egy 500.000+ Ft összegű képzést adunk el.
A héten 10+ órát foglalkoztam a szövegekkel, de még egy szót sem írtam. Kutattam a célközönséget, hogy megtaláljam a legfájóbb pontokat.
Beszéltem már vállalkozóval, aki ezzel nem értett egyet, mert ez nem “korrekt”.
Tiszteletben tartom a véleményét, de nem értek vele egyet.
A helyzet az, hogy minden értékesítés szükségszerűen manipulatív.
A te felelősséged, hogy ezt olyan dologra használd fel, ami valóban jobbá, szebbé, egyszerűbbé vagy élvezetesebbé teszi az emberek életét.
Ez nem egy *gyors, varázslatos, titkos* tanács, amitől egy levél erejéig megnő a megnyitás arányod 3%-al.
De ha sikerül megtalálnod a feliratkozóid meglévő sebeit és a leveleid egy csipet sót szórnak rá, akkor a következő évek nem fogják megrogyasztani a bizniszed.