A lista általában a szoftver költséggel kezdődik.
Rengeteg szoftver és csomag közül választhatsz, de egy gyors összehasonlítás az én kedvenceimből:
(Az árakat egy 5.000 fős listához néztem meg.)
- Mailerlite (induláshoz): $30 / hó
- ActiveCampaign (szolgáltatóknak): $99 / hó
- Klaviyo (webshopoknak): $100 / hó
A szoftverek után már nem ennyire egzakt a dolog.
Különböző költségek merülhet fel, mint például a fejlesztői költség az összekötésekhez, a szakértő költsége stb.
Ezeket a legtöbb helyen már hallottad.
Nekem pedig többet ér a figyelmed, minthogy “attól függ” mondatokkal égesselek ki, már a hét elején.
Az email marketing alternatív költsége a legmagasabb!
Hadd mutassam meg egy webáruház példáján keresztül, hogy mire is gondolok.
Egy 20.000 fős listával rendelkező webáruház havi szoftver költsége $375. (Sajnos ez a mai árfolyamon már 130.000 Ft felett van.)
A hasamra csapok és azt mondom, hogy a fejlesztési költségek és az email marketing szakértő mondjuk havonta 200.000 Ft-ba kerül.
Ez azt jelenti, hogy a havi költség: 330.000 Ft / hó
A tulajdonos úgy dönt, hogy ez “túl drága”, így inkább elengedi a vállalkozás email marketing törekvéseit.
És itt jön képbe az alternatív költség.
Mondjuk ennek a webáruháznak van havonta 1.000 vásárlása és az átlagos kosárérték 10.000 Ft.
A kosárelhagyási arány 80%, ami azt jelenti, hogy egy hónap alatt 4000 esetben hagyják ott az üres kosarat.
Ha egy jól felépített kosárelhagyó folyamat visszahozza ezek 5%-át, akkor 2.000.000 Ft extra bevétel landolhat a vállalkozásnál.
Így az alternatív költség havonta 2.000.000 Ft.
Ezt az összeget veszíti el havi szinten a vállalkozás.
Egy tudatos vállalkozó ezt figyelembe veszi, megbecsüli a kockázatot és így dönti el, hogy mennyire drága az email marketing.
Remélem hasznos volt,
Balázs