“Küldöm a leveleket, jönnek is a vásárlók, de annyira zavar, hogy több ezer ember csak van a listámon és nem vesz tőlem semmit.”
Zseniális.
Azért választottam ezt a mondatot, mert neked is így kellene gondolkodnod.
Tegyük fel, van 5.000 feliratkozód.
Játssz el a gondolattal: egytől egyig vásárlót vagy ügyfelet csinálsz belőlük.
A gondolat végén pedig háborodj fel!
Mit képzel az, aki ott csücsül a listán, olvassa a leveleid, de nem vesz tőled semmit?
Aztán rakj össze egy kampányt, amit én épp a hétvégén küldtem ki egy ügyfelemnek:
Katalinhoz hasonlóan mi is maximalisták vagyunk és arra törekszünk, hogy a listán mindenki eljusson addig, hogy foglal egy időpontot az ügyfelemhez.
(Ne a 100%-hoz mérd az e-mail marketinged eredményességét, ennél a projektnél például a feliratkozók 18%-a jutott el a konzultációig.)
A kampány lényege:
1) Összeraktunk egy 3 kérdésből álló Google Űrlapot:
a) Találkoztál már az XY lehetőségével? (Igen, Nem)
b) Mi tart vissza attól, hogy XY? (Feleletválasztós, ahol megadtunk néhány kifogást.)
c) Van bármi egyéb, amit megosztanál velünk XY-al kapcsolatban? (Kifejtős, mert látni akarjuk, hogy fogalmazzák meg a problémát.)
2. Kiküldtük a levelet ezzel a tárgymezővel: “Sokat segítenél ezzel (max 3 perc)”
Eddig 30 válasz érkezett, amit szerintem a héten még meg tudunk duplázni egy új levéllel.
Még csak átpörgettem a válaszokat, de már most olvastam 1-2 olyan kifogást, amit a következő hetekben elkezdünk megválaszolni.
Ebben az a zseni, hogy megismered a kifogásokat és egyre jobb leveleket tudsz írni egyre rövidebb idő alatt.
Az email marketing titka pont ennyi.
Ismerd a feliratkozóid.
Néhány eredmény anélkül, hogy kiteregetném az ügyfél szennyesét.
2650 feliratkozónak küldtük ki a levelet és 30 válasz érkezett, ami kb. 1%-os válaszadási arány.
Negyedik kérdésként bedobtuk ezt:
“Ha most mégis úgy döntenél, hogy eljössz egy XY-ra, akkor add meg az e-mail címed és keresni fogunk.”
Itt 15-en adták meg az e-mail címüket, ami menő. Meglátjuk mekkora aránnyal tudunk belőlük ügyfelet csinálni.
Neked sokkal jobb eredményeid lehetnek, ha megfogadod ezeket a tanácsokat:
-
Ne egy forró augusztusi hétvégén küld ki ezt a levelet.
-
Említsd meg több leveledben is.
-
A kitöltésért cserébe adj valami hasznos dolgot.
Próbáld ki, aztán írd meg érdemes volt-e.
Arra figyelj, hogy ne érezze magát kellemetlenül az olvasód:
“HÉ, TE MIÉRT NEM VÁSÁROLTÁL EDDIG?”
Írd le, hogy ezt miért csinálod és csak meg akarod ismerni.
Én ezt a poént használtam a hangulat oldására:
“Nem fogom bokszzsákra ragasztani a fotód és azon gyakorolni a jobb egyenesem. Inkább végtelenül hálás leszek neked.”
Használd nyugodtan te is.
De a darts tábla is jó ötlet lehet.