“Milyen hosszú legyen a Black Friday kampányunk?”
Az a helyzet, hogy sorban állnak a [KK] kérdések.
A main kívül van 3, amiről biztosan írok a következő hetekben:
-
Tamás arra kíváncsi, hogy érdemes-e szegmentálni a vásárlókat / ügyfeleket.
-
Dávid jobb átmenetet akar írni az értékesítési levele egyes részei között.
-
Balázs a piac legjobb tárgymezőjét akarja megírni.
Hamarosan ezekre is sor kerül, de a mai aktuálisabb mindegyiknél.
Katalin kérdését azért vettem előre, mert sokan épp a napokban tervezik tönkretenni a vállalkozásukat.
A *blekfrájdéj* és a *merriszisztmösz* időszakban vagy rohadtul megtömöd a zsebed, vagy értéktelenné teszed a bizniszed.
Néhány kegyetlen tény a következő hetek rideg valóságából:
-
Az egyre éhesebb Facebook mohón zabálja fel a profitod!
A következő 8 héten a hirdetések ára felrobban. Akkor cseszel rá igazán, ha teljesen hideg, ismeretlen célközönséget próbálsz meg elérni azzal a céllal, hogy vásároljanak.
-
Nevetségessé teheted az eredeti áraid!
Ha november elejétől, egészen december végéig orrba- szájba tolod az 50%-os akciókat, ne számíts rá, hogy valaki eredeti áron vesz valamit a közeljövőben.
-
Begyűjtöd azokat az embereket, akik nem hajlandók teli áron venni tőled semmit!
Kifizetsz rengeteg pénz, hogy megvegyék az akciós cuccod – ez katasztrófa.
De legalább az akcióvadászok tönkreteszik a remarketing célközönséged és a meglévő listád.
Ha az a cél, hogy állandó árakciókkal kelljen víz fölött tartani a vállalkozásod fejét, akkor itt ez az 5 lépéses terv:
1. Minimum 1 hónapos legyen a blekfrájdéj.
2. Legyen minden legalább féláron, bármiféle korlát nélkül.
3. Spammeld tele az összes csatornát.
4. Építsd minden kommunikációt a kedvezményre. – “AKCIÓS KEDVEZMÉNY!!!”
5. Célozz olyan embereket a hirdetésekkel, akik még sosem hallottak rólad.
Na, elég ebből az okádék szarkazmusból.
Fujj.
Nem is értem, hogy tudtad eddig ezt a fertőt olvasni.
Amit fentebb összehordtam, mindaddig csak levélszemét, amíg nem mutatom meg a másik oldalt is.
Összeszedtem azokat a tanácsokat, amit az eddigi tapasztalataim, vagy a nálam sokkal okosabb és rutinosabb emberek tudása alapján merek neked leírni:
-
A legtöbb ügyfelem 1-4 napos kampányt tart.
Egy kampány dinamikája állandó. Az elején jön be vásárlás, a közepén alig, aztán a végén felrobban.
Minek ezt egy hónapig húzni?
A hosszú kampányt fel is kell tölteni tartalommal, ami fenntartja az emberek figyelmét egy olyan időszakban, amikor mindenki erre pályázik.
-
Az akció mellett bónuszokban gondolkodunk.
Az árakció a profit legnagyobb gyilkosa, mert a bruttó összegből adsz kedvezményt. Egy extra ajándékot bruttó értékben kínálhatsz, de neked az nem annyiba kerül.
-
Kosárértéket növelünk.
Ahol árkedvezményt adunk, ott is kézben tartjuk a “veszteséget” sávos kedvezményekkel. Minél nagyobb értékben veszel valamit, annál nagyobb kedvezményt kapsz.
-
Tudatosan építjük a közönséget.
Az elmúlt időszakban a büdzsé nagyobb részét költöttük lista és közönség építésre, hogy amikor eljön az idő, ne ismeretlen embereknek kelljen hirdetni, rohadt drágán.
-
Szegmentáljuk a meglévő listát.
Az alap, hogy nem most kezdünk el leveleket küldeni.
De előre kommunikáljuk, hogy készülünk kedvezményekkel és külön fel is iratkoztatjuk erre az embereket.
-
Előzetes kampányt tartunk a korábbi vásárlóknak
Gesztusértékű, ha azok az emberek különleges bánásmódban részesülnek, akik nem csak a kedvezmény miatt jöttek.
Nekik így biztosan marad a különleges termékekből, csomagokból, helyekből.
Mára ennyi.
Talán még a kérdést is megválaszoltam.
– Balázs