Szóval érdeklődsz az e-mail marketing iránt, hmm?
Talán már ki is küldted az első leveleid, esetleg már automatizált kampányokat futtatsz vagy csak ott motoszkál benned a kisördög, hogy belevágj?
Függetlenül attól, hogy kurzust, szolgáltatást vagy bármi egyebet értékesítesz, az e-mail marketing lehet a legkifizetődőbb csatornád.
Akármelyik is igaz rád a fentiek közül az biztos, hogy az e-mail marketinged a lehető legjobban akarod csinálni a jövőben.
A legdrágább mondatok mindig úgy kezdődnek, hogy “szerintem”.
Az email marketing átlagosan 38x-os megtérülést hoz a vállalkozóknak világszerte.
Ezt azonban nem olyan egyszerű összehozni.
Egy folyamat megtervezése után a legfontosabb, hogy pontos mérésekkel és adatokkal tudd támogatni a döntéseid.
Ehhez viszont ismerned kell azokat a mérőszámokat, amelyek segítségével folyamatosan a legjobb döntéseket hozhatod majd.
Mielőtt azonban neki állsz mérni…
Tudd, hogy mit mérsz. Erről találsz meg mindent ebben a cikkben.
Mire van szükséged a magabiztos döntések meghozásához?
Tegyük félre azt, hogy az email marketing 38x-os pénzt képes átlagosan a zsebedbe rakni.
Azt is felejtsük el, hogy a listád teljes egészét kvázi ingyen érheted el, így nincs ennél költséghatékonyabb csatorna
Nem könnyű feladat…
Ezen felül az email marketing az egyik legegyszerűbben mérhető és optimalizálható marketing eszköz is.
Az online marketinget illetően mindenkinek az jut eszébe, hogy minden az utolsó kattintásig mérhető.
Ami valóban igaz, viszont ehhez nagyon magas szinten kell űzni ezt a szakmát. Szükség van a tökéletes technikai háttérre, a szükséges analitikai ismeretekre stb.
Az adatvezérelt email marketing lépcsői:
1. lépcső: A belépő szintnek nem sok köze van az adatokhoz. Hatalmas siker az, amikor egyáltalán kiküldöd a leveleket. Ezzel teheted a legtöbbet a vállalkozásodért.
Sose parázz rá arra, hogy még nincsenek tökéletes mérési módszereid. Ha emiatt nem küldöd ki az első leveleid, akkor a lehető legnagyobb hibát követed el.
2. lépcső: Ismerkedj meg az alap mutatókkal és kezd el őket figyelni a kampányok kiküldése után.
3. lépcső: Kezd el gyűjteni az összesített adatokat, ne csupán egyetlen kampány számait vizsgáld. Tanuld meg látni a számok közötti összefüggéseket és ezek alapján apró változtatásokkal kezd el javítani a számokat.
Ha ez megvan, akkor soha többé nem hangozhat el a szádból az, hogy egyszerűen nem működik.
Hiszen mindig tudni fogod, hogy éppen min és miért kell dolgoznod, hogy jobb eredményeket érj el.
A megtérülés kulcsa egy jó rendszer
Add meg az e-mail címed és elküldöm a táblázatot, amit a saját és az ügyfeleim email marketing számainak követésére használunk.
Mik azok a KPI-k?
A KPI kifejezés az angol Key Performance Indicator szavakból áll össze, ami a fő teljesítménymutatót jelenti.
Ezek azok a mutatók, amely egy adott marketing tevékenység lényegi részét képesek mérni.
A legtöbb esetben ezeket már a projekt megkezdésekor érdemes beazonosítani és átgondolni.
Ezek a mutatók képesek a döntéseket végtelenül egyszerűvé tenni és segítenek valódi célok felállításában.
Miért van szüksége az email marketingednek ezekre a teljesítménymutatókra?
Ha email marketingről van szó, akkor általánosságban tudni akarod, hogy hányan nyitották meg a üzeneteid és hányan kattintottak a benne lévő linkre.
Ezek a mutatók önmagukban nem mindig tudják kellően kifejezni, mire is van szükséged.
Nekem “csupán” az a dolgod, hogy folyamatosan kövesd nyomon a kiküldött üzeneteid statisztikát, fedezd fel a mintákat és ezek alapján hajts végre apró változtatásokat.
Van néhány mutató, ami például már az elején képes jelezni számodra, ha rossz irányba haladsz: leiratkozási arány, átkattintási arány és a visszapattanások aránya is ilyen.
Ezeknek a számoknak a követésével és elemzésével már a radaron láthatod a hatalmas jéghegyet, mielőtt az egy végzetes lyukat ütne az email marketinged hajóján.
Az nem lesz elég, ha azt mondot, hogy nálam nem működnek vagy éppen működnek az email marketing stratégiák.
Az email marketing teljesítménymutatóinak segítségével nem csupán személyes véleményekre és meggyőződésekre kell alapoznod, hanem magabiztos adatokra.
Egyetlen mutatóra vagy mérési pontra alapozni egy egész vállalkozás email marketingjének a sikerét egyszerűen lehetetlen.
A legjobb eredményeket a folyamatos mérésekkel és a jó mérőszámok figyelésével tudod elérni.
Beazonosítani a legjobb teljesítménymutatókat nem könnyű egyik vállalkozás életében sem.
Valószínűleg szükséged lesz néhány módosításra, tesztelésre, amíg megtalálod a számodra legegyszerűbb és leghasznosabb mérési módszert.
De ha egyszer sikerül megtalálni, nem teljesítménymutatók nem csupán az adatok nyomon követésére lesznek alkalmasak, hanem képes leszel valódi célokat felállítani.
Az első mutatókat az email marketing kezdeti szakaszából emeljük ki és megnézzük mit és hogyan kell mérned a folyamat elején, mint a listaépítés és a fizetett hirdetések.
Ezt követően belemegyünk konkrétan az email marketing fő teljesítménymutatóiba, végül pedig a megtérülési mutatókról fogsz találni egy részletes leírást.
Szorosan az email marketingedhez kapcsolódó mutatók, amit nyomon kell követed.
Van néhány olyan mutató, amiről a legtöbb esetben nem az email marketing kapcsán beszélünk, mégis szorosan összekapcsolódnak.
Ezek a mutatók főként a rendszerben gondolkodóknak lesznek hasznosak.
Egy feliratkozás költsége
Kezdjük az egyik legegyszerűbb mutatóval, amit álmodból felkeltve is illik tudni.
A legtöbb esetben az email marketing a listaépítéssel indul és ennek vannak hirdetési költségei.
Az erre fordított összegből és a feliratkozók számából gyorsan megkapjuk egy feliratkozó árát.
HIRDETÉSI KÖLTSÉGEK / FELIRATKOZÓK SZÁMA
Például:
100.000 Ft elköltött összeg / 400 feliratkozó = 250 Ft / feliratkozó
Feliratkozási oldal konverziós aránya
A feliratkozási oldal, vagyis opt-in oldal, az email marketinged kiindulási pontja.
Itt iratkoznak fel hozzád azok az emberek, akiknek később elküldheted a leveleid.
Nagyon fontos, hogy a feliratkozási oldalad vagy oldalaid teljesítményét folyamatosan nyomon kövesd.
Nem mindegy, hogy az általában a hirdetésekből megérkező emberek közül 1 vagy 100 iratkozik fel a listádra.
FELIRATKOZÓK SZÁMA / LÁTOGATÓK SZÁMA * 100
Például:
400 feliratkozó / 1000 látogató * 100 = 40% konverziós arány
Gondolj csak bele, hogy 100 Ft-ért tudsz az oldalra terelni egy látogatót. Ha 1000 látogatóról beszélünk, akkor ez neked 100.000 Ft-ba kerül. Nagyon nem mindegy, hogy ebből a pénzből 200 vagy 400 feliratkozóval bővül a listád.
Ezzel a témával folytatjuk.
Feliratkozási oldalra érkező forgalom költsége
A legtöbb esetben a feliratkozási oldalra fizetett hirdetések segítségével terelsz forgalmat. (Általában Google vagy Facebook forrásból.)
Az adatalapú döntésekhez szintén segítséget nyújt, ha pontosan tudod mennyibe kerül az oldalra terelni a forgalmat.
HIRDETÉSI KÖLTSÉG / LÁTOGATÓK SZÁMA = FORGALOM KÖLTSÉGE
Például:
100.000 Ft elköltött összeg / 1.000 látogató = 100 Ft / látogató
Ezzel a 3 mutatóval megkönnyíted a tervezést!
Ha tisztában vagy az előző három mutatóval, akkor soha többé nem kell bekötött szemmel belevágnod egy feliratkoztatási kampányba.
Pontosan előre tudod jelezni a költségeket egy marketingesnek, kollégának vagy akár magadnak is.
Ha például a következő 3 hónapban 1000 új feliratkozót szeretnél, akkor egyszerűen kiszámolhatod a fenti számokból, hogy 250.000 Ft-os költséggel kell számolnod.
A cél eléréséhez 2.500 embert kell terelned az oldalra és 40% körül kell konvertálnod a látogatókból feliratkozókat.
Így a kampány során nem ölbe tett kézzel kell várnod, hanem magabiztosan tudod folyamatosan kontrollálni az eredményeket.
Az email marketing fő teljesítménymutatói
Nem is húznám tovább az időd.
A következőkben bemutatom azokat a mutatókat, amire szükséged van az eredményes email marketinghez.
Megnyitási arány (OR)
Talán a legnépszerűbb, mégis az egyik legfélrevezetőbb és túlgondolt mérőszáma az email marketingnek.
Azt mutatja meg, hogy a megérkezett üzenetek közül hányat nyitottak meg az emberek.
(MEGNYITOTT LEVELEK SZÁMA / CÉLBA ÉRT LEVELEK SZÁMA ) * 100
Például:
2000 megnyitott levél / 10.000 célba ért üzenet * 100= 20% OR
Átlagos összesített megnyitási arány: 18%
A megnyitási arányra hatással van a címsor, az alcímsor, a feladó neve és persze a jó időzítés és a lista minősége is.
A legtöbben mindent megtennénk a megnyitási arány növeléséért, hiszen fontos tényező lehet, hogy hány emberhez jut el valóban az üzenetünk tartalmi része.
Valóban értékes adat a megnyitási arány, de sok esetben nincs hatással a valódi üzleti eredményeidre.
Egy kattintásvadász címsorral simán növelheted a megnyitási arányokat, de ha ezzel csupán ezt éred el, akkor semmit sem léptél előre.
Sőt, a megnyitási arány sok esetben félrevezető is lehet.
Az email marketing szoftverek általában akkor tekintenek megnyitottnak egy emailt, amikor az abban található láthatatlan kép betöltődik.
Nagy része az email felhasználóknak blokkolja a képek automatikus letöltését, így nem mindig a valós megnyitási arányokat látod.
Ez azt jelenti, hogy bár megnyitotta valaki a leveled, mégsem láthatod a statisztikákban.
Nagyon hasznos mutató lehet a megnyitási arány, ha összehasonlítási alapként kezeled.
Például ha összehasonlítod a heti leveleket a múltheti levelekkel (ami ugyan arra a listára ment ki) fontos információkat szűrhetsz le.
Átkattintási arány (CTR)
Az átkattintási arány az egyik legfontosabb mutató, amit folyamatosan figyelned és fejlesztened kell.
Pontos képet kapsz arról, hányan köteleződnek el a tartalmaid mellett annyira, hogy hajlandóak legyenek kattintani is.
A CTR megmutatja számodra, hogy egy adott levélben található linkre hányan kattintottak rá.
(ÖSSZES VAGY EGYEDI KATTINTÁS / KIKÜLDÖTT LEVELEK SZÁMA) * 100
Például:
500 kattintás / 10.000 célba ért üzenet * 100= 5% CTR
(Mind a teljes kattintás, mind az egyedi kattintások használata a fenti számításban működik, feltéve, hogy következetesen ugyanazt a módszert alkalmazza.)
Átlagos összesített megnyitási arány: 2,6%
Megnyitási- átkattintási arány (CTOR)
Az átkattintási arány egy tovább gondolt formája, ami szintén nagyon pontosan képes megmutatni azt, mennyire sikerült felcsigáznod az email olvasókat.
Ez a mutató azt mutatja meg, hogy azok közül, akiknek sikeresen felkeltetted annyira az érdeklődését, hogy megnyissák az üzeneted, hányan jutottak el odáig, hogy kattintanak is a levélben lévő linkre.
(ÖSSZES VAGY EGYEDI KATTINTÁS / MEGNYITOTT LEVELEK SZÁMA) * 100
Például:
500 kattintás / 2000 megnyitott levél * 100= 25% CTOR
Átlagos összesített megnyitási- átkattintási arány: 14,1%
Visszapattanási arány
A kiküldött emailek azon százaléka, amik nem értek célba a címzettek postaládájába.
(VISSZAPATTANÓ LEVELEK / KIKÜLDÖTT LEVELEK SZÁMA) * 100
Például:
25 kattintás / 10.000 kiküldött levél * 100= 0,25% visszapattanási arány
Két fajta visszapattanást is megkülönböztetünk egymástól. Az úgynevezett “kemény” (“hard”) és a “puha” (“soft”) visszapattanások.
A “puha” visszapattanók általában a rossz email cím, a tele postaláda vagy a címzett szerverének problémáiból adódnak.
Ebben az esetben még lehetőséged van megpróbálkozni egy email cím javításával, vagy a levél kiküldésének újrapróbálkozásával.
A “kemény” visszapattanók általában nem létező email cím miatt pattannak vissza.
Ezeket sosem fogod tudni célba juttatni, így akkor jársz a legjobban, ha minél gyorsabban eltávolítod őket a listáról.
Ez a mutató nem kapcsolódik közvetlen az email marketing céljaid eléréséhez, mégis érdemes néha rápillantanod ezekre a számokra.
A magas a visszapattanási arány képes jelezni számodra, ha alapjaiban probléma van a listáddal. Sok inaktív vagy hibás cím, kézbesíthetetlen üzenetek stb.
Ilyenkor gyorsan lépj közbe, mert gyorsan egy spam leveleket küldözgetőre kezdesz hasonlítani, akinek a levelei folyamatosan visszapattannak.
Leiratkozási arány
A listádról leiratkozók aránya a leveled megnyitása után.
A leiratkozási arány bár nagyon hasznos mutató lehet, viszont érdemes a helyén kezelni a döntések meghozatalakor.
(LEIRATKOZÓK SZÁMA / KIKÜLDÖTT LEVELEK SZÁMA) * 100
Például:
10 kattintás / 10.000 kiküldött levél * 100= 0,1% leiratkozási arány
Átlagos leiratkozási arány: 0,1%
Attól függetlenül, hogy valaki nem iratkozik le a listádról, még ignorálhatja őket. Ők nem törődnek a leiratkozással, csupán nem olvassák el egyetlen leveled sem.
Sokkal jobban mérni a feliratkozók elköteleződését mérni összességében, mint például a CTR és a CTOR.
Bár a leiratkozási arány nem kapcsolódik közvetlenül a céljaidhoz, mégis havi szinten érdemes átnézni az egyes levelek leiratkozási arányát.
Ebből kiderülhet, hogy mely levelek tartalma képes kiváltani annyi érzelmet valakiből, hogy azonnal a leiratkozást választja. (Természetesen ez nem mindig negatív.)
Szintén fontos mutató lehet a gyakoriság megállapítása érdekében. Ha naponta több emailt küldesz és azt látod, hogy a leiratkozási arány erősen nő, akkor itt az ideje visszavenni a levelek gyakoriságából. (Természetesen akkor, ha ez üzletileg is megéri.)
Ha a leiratkozások aránya nő, de mellette a bevételed is egyre magasabb szinten van, akkor semmi probléma.
Lista növekedés mértéke
Ha komolyan gondolod az email marketinget a listád a vállalkozásod egyik legnagyobb értéke lehet.
Éppen ezért érdemes heti, havi szinten számon tartanod a növekedés vagy éppen a csökkenés mértékét.
([( ÚJ FELIRATKOZÓK SZÁMA) – (LEIRATKOZÓK SZÁMA + ELTÁVOLÍTOTT CÍMEK SZÁMA)] / TELJES LISTA MÉRETE ) * 100
Például:
(500 új feliratkozó – 100 leiratkozó és eltávolított) / 10.000 listán lévő * 100 = 4% növekedési ráta
A tipikus eredményességi mutatók, mint az átkattintási arány és a konverziós ráta mellett, az egyik szemed folyamatosan a listád növekedési vagy csökkenési arányán kell tartanod.
Természetesen akkor jársz a legjobban, ha folyamatosan tudod bővíteni a listád annak érdekében, hogy egyre több emberhez tud eljuttatni a hasznos információkat.
Jó ha tudod, hogy a listád mérete általában csökken.
Éves szinten a nagy átlag szerint 22,5% csökkenéssel számolhatsz.
Csatlakozz a Facebook csoporthoz
Létezik egy privát csoport a Facebookon, ahol hetente érkeznek videós tartalmak az email marketinggel kapcsolatban.
Bevételre vonatkozó mutatók.
A további mutatók nem konkrétan az emailek eredményességét mérik, sokkal inkább az emailek hatását a vállalkozásodra, legfőképp a bevétel mutatóidra.
Ezeknek a mutatóknak a nyomon követésére sokszor már nem lesz elég az email küldő szoftvered, hanem további analitikákkal együtt kell használnod.
Konverziós ráta
Azok az emberek, akik megkapták a leveled és végrehajtottak egy kívánatos cselekvést. Például a jelentkezési űrlap kitöltése vagy a vásárlás.
(A CSELEKVÉST ELVÉGZŐK SZÁMA / A MEGÉRKEZETT ÜZENETEK SZÁMA) * 100
Például:
400 elvégzett cselekvés / 10.000 kézbesített levél * 100 = 4% konverziós ráta
Az emailekből való átkattintás is egyfajta konverzió, de erre használjuk az átkattintási arány mutatókat.
Sok esetben csupán a megnyitást vagy a kattintást várjuk el, de például egy értékesítési kampány során nyilván a vásárlás a végső célunk.
Ahhoz, hogy ezt pontosan mérhesd használnod kell az email marketing rendszered mérése és a weboldalad analitikája is.
Például külön paraméterezett linket hozhatsz létre az üzenetekhez, így pontosan tudni fogod, hogy a vásárlás milyen forrásból érkezett.
Megtérülés
A vállalkozásod számára legfontosabb mutató. Az email marketing végső célja természetesen a megtérülés.
Azt hiszem vállalkozóként nem kell bemutatnom a megtérülés mutatóját túl részletesen.
[(BEVÉTEL – KIADÁS) / KIADÁS] * 100
Például:
[(300.000 Ft bevétel – 30.000 Ft költés) / 30.000 Ft költés] * 100 = 900% megtérülés
Ez az a mutató, amely segít megmutatni, hogy valóban milyen kézzelfogható eredményeket hoz az emailezgetés.
Emailenkénti megtérülés
A teljes megtérülés után érdemes kideríteni az egyes emailek hatását a megtérülésre.
Ha ezzel is tisztában vagy a következő kampányidőszakban már tudni fogod, hogy melyik típusú, szövegezésű vagy stílusú levél hozza a legnagyobb megtérülést.
Természetesen ezeket használod majd fel a következő kampányodban, hogy egyre megtérülőbb legyen az email marketinged.
[(BEVÉTEL – EMAILRE FORDÍTOTT KIADÁS) / KIADÁS] * 100
Például:
[(100.000 Ft bevétel – 10.000 Ft költés) / 10.000 Ft költés] * 100 = 900% megtérülés
Egy feliratkozó értéke
Szintén nagyon fontos mutató.
Lehetővé teszi számodra, hogy még jobban átlásd a rendszer működését és a hatását a vállalkozásodra.
Amikor egy feliratkozó megszerzéséről beszélünk és azt mondjuk, hogy 300 Ft / feliratkozó áron tudsz hirdetni, akkor az sok vagy kevés?
Pontosan erre a válaszra tudod megadni a választ ezzel a mutatóval.
LISTÁRÓL SZÁRMAZÓ BEVÉTEL / ÖSSZES FELIRATKOZÓ
Például:
300.000 Ft / 1000 feliratkozó = 300 Ft / feliratkozó
Természetesen nagyon fontos, hogy az email marketing segítségével megszerzett ügyfelek élettartam értékét is figyelembe vedd.
Ennek segítségével azonnal tisztában leszel vele, hogy mennyiért éri meg hosszú távon email címeket szerezni.
Így értékeld a saját mutatóid:
Összegyűjtöttem neked egy táblázatba az email marketing globális számait 2020-ból:
Átlagos megnyitási arány: 18%
Átlagos átkattintási arány: 2.6%
Átlagot megnyitási- átkattintási arány: 14.1%
Átlagos leiratkozási arány: 0.1%
Átlagos visszapattanási arány: 0.7%
Mi történik, ha semmibe veszed a méréseket?
Ha nem figyelsz oda a saját számaidra, annyit fogsz tudni, hogy működik vagy éppen nem.
Ha elkezded vizsgálni a fő mutatókat, kapni fogsz egy átfogó nézetet az email marketingedről, viszont még mindig nem fogod tudni, hol és mit kellene változtatni.
Amikor elkezded a főbb mutatókat és a részleteket is vizsgálni egymáshoz hasonlítva, akkor fogsz tudni olyan döntéseket is hozni, amik már valódi üzleti eredménnyel is járnak majd.
Ha 38x-os megtérülést szeretnél, adatokra alapozott döntésekre van szükséged.
Ez a megtérülés nem fog összejönni egyetlen kiküldött levél után.
Néhány gyors cselekvési alternatíva, ha nincsenek rendben a számaid.
Ideális esetben minden mutató képes elindítani apró változtatásokat.
Alacsony megnyitási arány
A megnyitás arány főként 3 összetevőből áll és ez dönti el, hogy mennyire magas ez az arány.
1. Feladó neve
2. Címsor
3. Alcímsor
Nagy kérdés, hogy milyen arányban befolyásolják a megnyitások arányát, de az biztos, hogy amire a legnagyobb hatással tudsz lenni rövidtávon az a levelek címsora.
Nyilvánvalóan egy erős (személyes) márkával sokkal többen megnyitják a leveleid, hiszen csak a feladó neve egy bizonyosságot nyújt a minőségi levélre.
Ezen hosszú távon tudsz dolgozni, így nyilván erre azonnali megoldást nem fogsz tudni alkalmazni.
Kezdetben sokkal jobban jársz, ha tudomásul veszed, hogy erős márka nélkül a megnyitási arányod nem lesz olyan magas, mint a piacod legnagyobb szereplőinek.
Ha évekig építetted a márkád, akkor pedig élvezd az előnyeit.
Vagyis ha úgy érzed, hogy a megnyitási arányod tartósan az átlag alatt van, akkor első körben kezdj el dolgozni a címsorokon.
Alacsony átkattintási arány
Az alacsony átkattintási arány tönkreteheti az egész email marketinged.
Ha az üzeneteid nem képesek rávenni az olvasót arra, hogy kattintsanak ideje a következő két szempontot figyelembe venni.
1. Valóban jól ismered-e a célközönséged?
Az egyik legtipikusabb oka az alacsony átkattintási aránynak, ha nem célközönséged félelmeiről és vágyairól beszélsz.
Ilyenkor kezdj el dolgozni az ideális ügyfél dokumentumodon, próbálj meg kapcsolatba kerülni a listád tagjaival és kérdezd meg őket, hogy milyen tartalmakat fogyasztanának szívesen.
2. Kezdj el dolgozni a szövegírási képességeiden.
Ha az első ponttal rendben vagy, akkor kezdj el dolgozni a szövegírási képességeiden, vagy bízz meg valakit, aki jó ebben.
Nem mindegy, hogy milyen formában tálalod az üzeneteid. Ugyanazt a témát felvezetheted dögunalommal vagy már a kattintás előtt felcsigázhatod az olvasókat.
Magas visszapattanási arány
Ha azt látod, hogy egy kampány kiküldése után sok emailed visszajön a címzettektől, akkor érdemes megnézned, hogy milyen problémáról van szó.
Sok esetben a puha visszapattanások oka egy egyszerű elírás az email címben.
Például. .com helyett .con
Ilyen esetben ezeket nyugodtan javíthatod.
Ha a kemény pattanások aránya magas, akkor érdemes megnézned, hogy honnan szerzed a feliratkozókat, hiszen ilyen esetben általában ott van a probléma.
Magas leiratkozási arány
A magas leiratkozási arány nem mindig probléma.
Például ha egy megosztó tartalmat küldesz ki a listádra, valószínűleg magas leiratkozási arányt fogsz tapasztalni, de mellette ugyanekkora arányban lesznek elkötelezett olvasóid is.
Szintén összetett kérdés, ha sok emailt küldesz és magas a leiratkozási arányod, de közben a bevételeid rendben vannak, akkor nincs gond.
Ha a bevételeid nem nőnek, csupán a leiratkozási arányod, akkor viszont érdemes újragondolni a levelek gyakoriságát.
Alacsony konverziós ráta
Szintén nem egy olyan mutató, amit csettintésre tudsz javítani.
Lehetnek stratégiai, vállalkozás szintű okai: célközönség, ajánlatok, árak.
Ezen felül a másik lehetőség, hogy nincsenek rendben az értékesítési oldalaid és a folyamataid.
Gondold át, hogy milyen emberek találkoznak az ajánlataiddal például. Ha a friss feliratkozóknak próbálsz meg folyamatosan értékesíteni valószínűleg alacsony lesz a konverziós rátád.
Alacsony megtérülés
Szintén egy stratégiai kérdés.
A megtérülés rengeteg összetevőből áll. A jó árazási és a konverziós ráta alapfeltétel.
A leggyakoribb hiba az alacsony megtérülés mögött a túlzott értékesítési, vagyis amikor csupán kivenni szeretnél az e-mail listádból.
A másik pedig, amikor sosem próbálsz meg értékesíteni, csupán kapcsolatot építesz.
Nyilván mind a két esetben alacsony megtérüléssel tudsz majd emailezni.
Végszó
Ahogy azt a cikk első felében is említettem nem kell a legbonyolultabb mérési rendszert felállítanod első nekifutásra.
Első körben kezd el figyelni a főbb mutatókat, majd kezd el gyűjteni őket és figyeld az összefüggéseket.
Ezt követően kezdj el apró változtatásokat eszközölni és figyeld a pozitív vagy negatív változásokat.
Ha kérdésed vagy meglátásod van a témával kapcsolatban, kérlek ne tartsd magadban. A kommentek között találkozunk.