Amikor megnyitod az email fiókod főként két dologra koncentrálsz.
Az egyik a feladó neve, a másik pedig a tárgymező.
Hogy melyik, milyen arányban járul hozzá a megnyitáshoz az jó kérdés.
Én kezdetben mindig azt mondtam, hogy a tárgymező a legfontosabb, viszont azt tapasztalom, hogy a feladó neve legalább annyira hangsúlyos a “megnyitom vagy nem” döntésnél.
Azok a tárgymezők, amik nem ütik át az ingerküszöböd, vagy az agyad nem látja, hogy miért is érné meg erre a levélre időt és energiát szánni, elbuknak.
A leveled a kukába landol, vagy a később elolvasom kategóriába, ami kb. ugyanazt jelenti.
Nézzük, hogyan tudod ezt elkerülni.
Akárhány tárgymezőt tesztelek mindig azt látom, hogy a legjobban azok teljesítenek, amelyek röviden összefoglalva a levél tartalmát tesznek egy nagy ígéretet.
Itt van ehhez négy sablon, amit csak ki kell egészítened és nagyjából teljesíted is ezeket a feltételeket:
- Hogyan [érj el valamit] még akkor is, ha [kifogás]
- Ha [ez vagy], akkor [elérheted ezt az előnyt]
- Hogyan [érj el előnyt] [x idő alatt vagy x lépésben]
- Így lehetsz te is [vágyott állapot]
A legfontosabb, hogy ismerd a célközönséged vágyait, kifogásait, problémáit és ezek a tárgymező aratni fognak.
A sablonok nem mindig alkalmasak azonnal tárgymezőnek, hiszen általában túl hosszúak, úgyhogy át kell őket alakítani:
“Hogyan érj el 40%-os megnyitási arányt még akkor is, ha nem vagy rutinos szövegíró?”
Ez így 84 karakter és 14 szó, ami túl hosszú.
A legjobb, ha kb. 40 karakter és 5-6 szó körüli tárgymezővel küldöd ki a leveled.
“40%-os megnyitási arány szövegírói rutin nélkül”
Ez már csupán 47 karakter és 6 szó, ami már jobban hangzik.
Nincs varázslat, titok, trükk, vagy bármi egyéb.
A lényeg, hogy 5-6 szóban írd le, hogy miért érdemes foglalkoznom a leveleddel és mit nyerek az elolvasásával.
Remélem hasznos volt,
Balázs