“Hogy sikerült a legutóbbi Levelezz! kampány?”
Ez a kérdés egy laza baráti beszélgetésen merült fel és az egyik oka, amiért írok róla a KK-ban, hogy menőzzek.
Komolyan.
De ma kevés ennél hasznosabb levelet kaptál email marketing témában.
Megmutatom mi működött és azt hogyan tudod lemásolni.
Egy héttel ezelőtt küldtem két levelet és elérhetővé tettem a Levelezz! első számát.
Talán túlzás ezt kampánynak nevezni, de na.
Az első levelet hétfőn 19:00-kor küldtem ki ezzel a tárgymezővel:
“Évek óta várom, hogy leírhassam ezt a mondatot egy ügyfélnek”
Megnyitási arány: 42,30%
Átkattintási arány: 6,01%
A levelet itt tudod megnézni: https://preview.mailerlite.com/e1b4q9s5c4
Figyeld meg a nyitást és építsd be a következő leveledbe, mert úgy látszik, működik.
Az első mondatok végtelenül egyszerűek, rövidek. Van egy felütés, ami miatt írok és egy sürgetés. Gyorsan alátámasztom a sürgető elemet és szépen átmenetet képzek a levél tartalmi részébe.
Ezt gyorsan le tudod másolni:
1. Keress egy apropót, ami miatt írsz.
2. Fogalmazd meg röviden, tömören.
3. Dobd be a linket.
4. Tegyél be sürgetést.
5. Indokold meg.
6. Keress átmenetet a levél tartalmi része és az apropó vagy a sürgetés között.
A második levél kedden 12:45-kor ment ki ezzel a tárggyal:
„[KK] Ne bérelj luxusgarázst egy romhalmaz autónak”
Megnyitási arány: 43,23%
Átkattintási arány: 4,69%
A levelet itt tudod megnézni: https://preview.mailerlite.com/x8j4u1o0g6
Szándékosan a “kampány” második levele a lassan 11 hónapot megélt KérdezzKedd hírlevél volt.
A feliratkozóim már hozzászoktak, hogy minden kedden kapnak tőlem egy levelet, amiben mindig van valami hasznos cucc.
Vagyis érdekli őket. És ez a lényeg.
A szokásos bevezető után az első mondatom:
“Mielőtt megírom, hogyan lehet megúszni egy havi 286 ezer forintos számlát…”
Vagyis bemutatom a levél hasznát.
Aztán gusztustalanul megemlítem a határidőt és bedobom a linket:
“Ma 15:00-ig eladok neked egy 4.990 Ft-os nyomtatott hírlevelet, ezen az oldalon: https://passbalazs.hu/levelezz”
Ami ebből fontos:
-
Amikor értékesíteni akarsz valamit, akkor se az “itt van vedd meg” típusú levelekben gondolkodj – maradjon önmagában is értékes a levél.
-
A levél elején csinálj kedvet az olvasáshoz. A feliratkozóim kíváncsiak arra, hogyan lehet megúszni egy ekkora számlát – meg arra is, hogy milyen számláról van szó.
Így teljesített az értékesítési oldal:
A konverziós arány 47%.
Mobilról a látogatók 88%-a görgetett le a megrendelő űrlapig, míg PC-ről a 75%.
Ami összességében rohadt jó.
(Ezeket az adatokat egyébként kötelező figyelned, én erre a Clarity-t használom.)
Az oldalt most nem fogom kielemezni, de úgy látszik jól előmelegített közönségnél működik.
De most jön csak a lényeg:
A Levelezz! feliratkozók átlagosan már 39 levelet kaptak tőlem és ebből 81%-ot meg is nyitottak!
(A vásárlás előtt.)
Ami annyit jelent, hogy megéri rendszeresen leveleket küldeni.
De ha ezt egyszerűen megírom a levél elején, nem hiszed el.
Na kaptál ma hasznosabb levelet ebben a témában?
Ez nagyban függ attól, hogy mit építesz be a fentiekből.
– Balázs