“Használsz valamilyen csekklistát a levelek kiküldése előtt?”
Egyértelműen igen.
Elég sok levelet állítok be, küldök ki naponta és néha becsúszik néhány apró (vagy nem is annyira apró) hiba.
Borzasztó érzés. Azonnal görcsbe rándul a gyomrom, amikor rájövök, hogy elcsesztem, de sajnos van ilyen.
Csak néhány példa, ami már megtörtént velem:
-
Egy kampány későbbi levelét ahelyett, hogy beidőzítettem volna azonnal kiküldtem a listára.
-
“Szia Balázs!” megszólítással küldtem ki mindenkinek a levelet.
Az ügyfélt szintén Balázsnak hívták és a legszebb az egészben, hogy a teszt kiküldés során sem tűnt fel a hiba, hiszen az én nevem jól “behúzta” a rendszer.
Egyik hiba sem volt végzetes és mindegyik szituból kihoztuk a maximumot.
Ezeket a hibákat lehet elkerülni egy jó csekklista segítségével!
Én két típusú listát használok minden kiküldés előtt.
Az egyik a szövegre vonatkozik, a másik a technikai beállításokra.
A szövegre vonatkozó csekklistáról néhány pont:
-
A levélnek van egyértelműen meghatározott célja?
-
A tárgymező elég izgalmas ahhoz, hogy a címzett azonnal el akarja olvasni?
-
Mobilon is értelmezhető a tárgymező?
-
A tárgymezőben tett ígéretet teljesíti a levél?
-
A levél első mondata, bekezdése elég izgalmas / ígér elég nagyot ahhoz, hogy az olvasó végig akarja olvasni?
-
Végigolvastad hangosan a levelet?
-
Nincsenek túl hosszú mondatok / bekezdések benne?
- A levél első ránézésre is egyszerűen végig olvasható?
-
Vannak benne kiemelt alcímsorok?
-
Egyéb kiemelések?
-
- A levélben van egyértelmű CTA?
-
A benne található linkek működnek?
-
-
Megvolt a próba kiküldés?
Talán ezek a legfontosabb pontjai a listának, de még sok apró részlet is van rajta.
Érdekel az egész csekklista?
A kérdés után elgondolkodtam, hogy elkészítem mind a technikai, mind a szövegírói csekklista publikus változatát és elérhetővé teszem.
Ha érdekel a dolog, akkor csak dobj egy válasz levelet és írj annyit, hogy “igen”.
Ha érkezik elég igen, elkezdem összerakni és szólok, ha elkészültem vele.