Ki az a Pass Balázs és miért bízhatsz meg benne?

Ha kíváncsi vagy ki is az a Pass Balázs és miben tudja segíteni a vállalkozásod fejlődését, akkor jó helyen jársz. Töltsd magadnak egy pohár kávét, teát vagy vizet és elmesélem a saját történetem.

Mi a francnak írtam egy ilyen terjedelmű bemutatkozást és egyáltalán miért kellene elolvasnod?

2 oka lehet annak, hogy ezzel töltsd az időd:

1.  Most találkoztál velem először, akkor valószínűleg bizalmatlan vagy velem szemben. Talán felkeltette az érdeklődésed a munkásságom és a terület, amivel foglalkozom vagy éppen azon gondolkodsz érdemes-e egyáltalán időt fordítanom erre az egészre. Természetesen teljesen jogosan, én is ezen szoktam gondolkodni, amikor egy új szakival találkozom.

2. Ha szolgáltató vállalkozást viszel, biztos vagyok benne, hogy hasznos lesz számodra ez a részletes és őszinte bemutatkozás. Levonhatod a tanulságokat az én hibáimból, döntéseimből.

Jó szórakozást!

Nem tanítottak “semmit”, mégis hálás vagyok érte!

A középiskola ellébecolt évei után fogalmam sem volt, hogy mihez kezdjek magammal.

Őszintén szólva semmi kedvem nem volt a “felnőtt” élethez.

Mit is csinálhattam volna mást, mint egyetemre mentem.

A királynék városában, Veszprémben kezdtem meg az egyetemi éveim és természetesen az igazi jolly jokert választottam magamnak, gazdálkodási és menedzsment alapszak.

Az első félév varázsa gyorsan alábbhagyott és rájöttem, hogy nem vagyunk közös nevezőn az egyetemmel.

Azt nem tudtam, hogy mit akarok, de ezt nem.

Mivel fogalmam sem volt, hogy mit szeretnék csinálni hivatalosan is közgazdász lettem, legalábbis papíron.

Miért vagyok mégis hihetetlenül hálás az egyetemnek?

Alapvetően időt adott nekem és olyan ajtókat mutatott, mint például a marketing.

Tisztán emlékszem, amikor az általam “nem fontos” kategóriába sorolt előadásokon beültem az utolsó sorba és végig marketinges cikkeket bújtam.

Maga az egyetemi oktatás nem sok “használható” tudást biztosított marketing szempontból, viszont szoros kapcsolatot ápoltam a “Kotler&Keller bibliával”.

Erről a könyvről van szó: https://akademiai.hu/221/gazdasag/marketing/marketingmenedzsment_14_kiadas

Az egyetem melletti gyorsítósáv.

Azzal tisztában voltam, hogy nem az egyetemen fogom megtanulni, amit szeretnék.

Szembe jött velem Görög Ádám és az általa indított Gyorsítósáv képzés.

Tisztán emlékszem arra az estére, amikor a jelentkezés utolsó órájában, nagyjából 23:30 körül gyomorgörccsel a gyomromban jelentkeztem.

Ha jól emlékszem, nagyjából 200.000 Ft-ba került a jelentkezés, ami mondanom sem kell, hogy egy önköltséges egyetemistának mekkora összegnek számított.

Ez volt az, ami megadta azt az alaptudást, amivel elindulhattam, így az egyik legjobban befektetett összegnek tartom az életemben.

Mondanom sem kell, hogy még azóta is gyakran használom a folyamatosan frissített felületet.

Az első hivatalos marketinges meló.

Amikor elérkezett a szakmai gyakorlat ideje tudtam, hogy nem fogok egy multihoz elmenni gyakorlatra.

Leültem és elkezdtem marketing ügynökségeket felkeresni, hogy vegyenek fel gyakornoknak.

Hihetetlen negatív tapasztalatokat szereztem. Az ügynökségek 99%-a még egy válasz emailt sem volt hajlandó küldeni.

A megoldást a BrandBirds Facebook csoportjában találtam meg.

Írtam egy rövid bejegyzést, ahol hihetetlen jófej emberek reagáltak.

Végül Neubauer Tibor tette lehetővé számomra az utolsó pillanatban, hogy az általa vezetett Mai Marketing ügynökségnél lehessek gyakornoki pozícióban.

Hatalmas élmény és tanulság volt olyan projekteken dolgozni, mint például az UniPatika Facebook kampányai.

Miután kipipáltam a szakmai gyakorlat kérdését, jöhetett a szakdolgozat.

Biztos voltam benne, hogy online marketing témában kell kutakodnom.

Ekkor jött az ötlet, hogy a Kollektíva által szervezett GAMAKO konferencia online jegyértékesítési kampányát fogom kielemezni, ahol egyébként önkéntes host voltam.

Összefoglalásként hihetetlen hálás vagyok az alma materemnek és az egyetemi éveimnek.

Az első évem a marketing világában.

Miután végeztem a sulival, néhány hónapig még a gyakorlati helyemen dolgozhattam tovább.

Belekóstolhattam néhány SEO, PPC és közösségi média menedzsment típusú feladatba.

Ebben az időben találtam rá a HubSpot Inbound szemléletére.

Alapvetően már akkor is láttam, hogy az általam kedvelt vállalkozások hasznos tartalmakkal szerzik meg az emberek figyelmét, de nem igazán állt ez össze stratégiai szinten a fejemben.

Gyorsan el is végeztem az összes képzést, amit találtam az Akadémia felületén és kaptam cserébe menő tanúsítványokat.

Az online cikkek és a képzések mellett megvásároltam vagy kikölcsönöztem minden marketinggel kapcsolatos könyvet.

Rengeteg elméleti tudást szereztem meg, amit már csak át kellett ültetnem a gyakorlatba.

Az első önálló ügyfeleim

Ahogy elkezdtem foglalkozni ezzel az egésszel, egyre több jófej embert ismertem meg.

Heti szinten jártam fel Budapestre különböző előadásokra. Később felfedeztem, hogy itt Veszprémben is van lehetőség ilyen emberekkel kapcsolódni.

Így jött képbe a Collabri. Havi szinten tartottak előadásokat marketing, vállalkozás témában. Később megismertem a kezdeményezés megálmodóit, akikkel azóta is együtt dolgozunk egy veszprémi közösségi iroda megnyitásán.

Az első 2-3 ügyfelem kizárólag személyes kapcsolatok segítségével jött létre, aztán a következő 2 már ajánlásokból.

Újabb ügynökségi környezet, amit imádtam.

2019 elején jelentkeztem a  BOOM Marketing kampánymenedzseri pozíciójára.

Néhány hét múlva már az utolsó interjúk egyikén vettem részt és felvettek.

Hihetetlen volt, hogy nagyjából 1 éve még az egyetemi előadó leghátsó sorában üldögélve magoltam Dávid cikkeit, most pedig velük együtt dolgozhatom.

Újabb olyan állomás, ahol rengeteget tanultam a szakmáról és az ügyfelekről is.

Rengeteg vállalkozástípussal dolgozhattam együtt. Volt dolgom egyéni szakemberekkel, hatalmas webáruházakkal, startup vállalkozásokkal.

Főként Facebook hirdetésekkel és szövegírással foglalkoztam. Mind a kettőt imádtam.

Éppen ezért, elvégeztem a Kreatív Kontroll alapozó szövegírási tréningjét is, ami talán az első komolyabb élő szakmai képzéseim egyike volt.

COLLABRI ELŐADÁS

Mit tanultam az első évből?

Visszatekintve az első évemre egy hihetetlen intenzív tanulás volt az egész.

Nem csak szakmailag sikerült egy év alatt rengeteg tapasztalatot szerezni. Megtanultam, hogyan tudom menedzselni a saját időm és energiám, hogyan kell kapcsolatot tartani az ügyfelekkel, hogyan kezeljek különböző szituációkat.

Az második évem a marketing világában.

A 2020-as év szintén egy nagyobb változással indult.

Régóta vágytam már arra a teljes szabadságra, amit elképzeltem, így szabadúszó lettem.

Jól időzítettem a teljes szabadság megélésével, hiszen rövid idő múlva bezártak mindent és mindenkit.

Hatalmas éhséggel és bizonytalansággal ugrottam fejest a mélyvízbe.

Nagyjából felvettem a tipikus “marketinges” kalapot és foglalkoztam mindennel és mindenkivel.

Dolgoztam együtt webshopokkal, helyi üzletekkel, szolgáltatókkal és könyvkiadókkal is.

Visszatekintve talán a legnagyobb energiát pontosan ez vitte el. Folyamatosan új vállalkozás típusokkal, új problémákkal, új piacokkal kellett megismerkednem, ami lehetetlenné tette a fejlődést.

Körülöttem mindenki annyit mondott erre: specializálódj!

Az év közepén jött a lehetőség, hogy Domán Zsolt 4 hónapos mentorprogramjában részt vegyek.

Rengeteget tanultam a vállalkozásról és a Zsolt által tanított ügyfélszerző rendszerről.

Azonban 2020 legnagyobb élményei mégis ezek voltak:

“Több hónapja dolgozunk együtt Balázzsal, és egyre több munkánkba vonjuk be. Nagyon pontos, tartja a szavát, soha nem késik semmivel. Amit ígér, mindig betartja, ez számára rendkívül fontos és sajnos nagy ritkaság manapság. Balázs kreatív, hihetetlenül gyorsan látja át a feladatokat és irányítja a munkát. Még nem fordult elő korábban más kollégákkal, ami most vele, de gyorsabban dolgozik, mint én, mindig előttem jár a munkában, úgy érzem, le vagyok maradva. Eddig mindig nekem kellett a többieket noszogatnom a munkára.” – Balatoni-Huber Vera

Akkor döntöttem el, hogy felkeresem Balázst a közös munka ötletével, miután részt vettem egy Facebook hirdetésekkel kapcsolatos előadásán. Érthető volt, lényegre törő, és rettentő gyakorlatias. Igent mondott, megbeszéltük a részleteket, és azóta gördülékenyen dolgozunk együtt. A legjobb, hogy a határidőket betartva, pontosan szállítja az eredményeket, így én cégvezetőként nyugodtan alszom, mert látom, hogy haladunk előre.” – Szabó Dávid

“Én és a párom online marketing kivitelezéssel foglalkozunk. Balázst azért kerestük meg, hogy segítsen fejleszteni a Facebook hirdetésekkel kapcsolatos tudásunkat, valamint olyan stratégiákat dolgozzunk ki, ami segít növelni az eredményességünket. Szerencsére ez tökéletesen bevált, folyamatosan fejlődik a vállalkozásunk, köszönhetően Balázsnak is. Kiváló szakember, mindenkinek csak ajánlani tudom!” – Lippai Gábor

“10 éve keresek olyan marketing szakembert, aki az adottságokat és a lehetőségeket figyelembe véve testre szabott megoldásokat tud adni online projektjeinkhez és valódi eredményt tud elérni, munkájával jelentősen el tudja mozdítani jó irányba, online mutatóinkat. Balázs ilyen szakember, örülök, hogy együtt dolgozunk.” – Balatoni Péter

Mit tanultam a második évből?

Tényleg egyetlen szóval össze tudom foglalni a 2020-as tanulságaim szakmai területen: specializálódj.

Levontam a következtetések, tudom kik azok az emberek és vállalkozások, akikkel a leghatékonyabban tudok együtt dolgozni és ezentúl csak velük szeretnék létrehozni különleges dolgokat.

A harmadik évem a marketing világában.

Az előző év tanulságait megfogadva a 2021-es évemet azzal kezdtem, hogy korábbi együttműködéseket is magam mögött hagyva specializálódtam.

Ettől kezdve kizárólag szolgáltatás alapú egyéni vállalkozóknak segítek ügyfeleket szerezni, egy automata email marketing rendszerrel, amit Facebook hirdetéseket kombinálunk.

Mellette időpontfoglaló és bankkártyás fizetési lehetőséget építek ki, hogy még egyszerűbb legyen az ügyfeleim dolga.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük