Felépítés:

 

  • Bevezető

 

 

Ahhoz, hogy elkezdhesd használni a Facebook hirdetési rendszerét, szükséged lesz egy Vállalkozáskezelőre.

 

Ha esetleg próbáltad már beállítani és összezavarodtál, ne aggódj, nem vagy vele egyedül!

 

Én is rengeteget szenvedtem vele annak idején…

 

Ezért ebben a cikkben bemutatok mindent, ami a Vállalkozáskezelő létrehozásával, beállításával kapcsolatos.

 

  • Mi azzal a gond, ha nem használsz Vállalkozáskezelőt?

 

 

Egészen addig, amíg nem kezded el használni a Vállalkozáskezelőt, mindent a személyes Facebook profilodról kell intézned.

 

Itt is tudod kezelni a vállalkozásod Facebook oldalát, készíthetsz hirdetéseket, kiemeléseket stb.

 

Ahhoz viszont, hogy létrehozz kiemeléseket vagy hirdetéseket a vállalkozásod számára, készítened kell egy személyes hirdetési fiókot.

 

Ha te vagy az egyetlen ember, akinek hozzáférésre van szüksége az oldalhoz és nem zavar, hogy a személyes Facebook profilodból kell intézned a vállalkozással kapcsolatos dolgokat, akkor ez egy ideig tökéletesen megfelel számodra.

 

Ha viszont szeretnél másokkal együtt dolgozni most vagy a közeljövőben, esetleg egy szakértővel vagy egy ügynökséggel szerződni, akkor szükséged lesz a Vállalkozáskezelőre.

 

Nem mellékes indok, ha valaki hozzáféréssel rendelkezik a vállalkozásod oldalához, és esetleg nem a legnagyobb barátságban szakítjátok meg üzleti kapcsolataitokat, akkor kockáztatod azt is, hogy elveszted az egész oldalt és a hozzá tartozó közösséged.

 

  • Mi az a BM és miért van rá hozd létre?

 

 

A Facebook Vállalkozáskezelő segítségével egy helyen kezelheted a hirdetési fiókokat, oldalakat, illetve azokat az embereket, akik dolgoznak rajtuk.

 

Mielőtt elkezded használni, érdemes átlátni a rendszer felépítését.

 

  • Hogyan épül fel a rendszer?

 

 

A Vállalkozáskezelő egy “esernyőként” működik, ami alatt megtalálod az oldalakat, hozzáféréseket, hirdetési fiókokat.

 

 

Az első lépés, hogy felkeresed ezt az oldalt: https://business.facebook.com/overview

 

  • Kattints a “Fiók létrehozása” gombra.
  • Töltsd ki az adatokat.

 

Ezután kapni fogsz egy e-mailt a megadott fiókra, ahol meg kell erősítened a Vállalkozáskezelő létrehozását.

 

Ha minden rendben ment, akkor kattints “A vállalkozás beállításának megnyitása” gombra. 

 

Ezután a bal oldali menüben megtalálsz mindent, amire szükséged lesz. Most végigmegyünk az összes beállításon, amire szükséged lesz:

 

  1. Felhasználók

 

Ezen a ponton belül két almenüt is találsz. Az egyik az “Emberek” a másik pedig a “Partnerek”.

 

Az “Emberek”-nél add meg azokat a személyeket, akiket szeretnél felvenni a vállalkozáskezelőbe, hogy együtt dolgozhassatok az oldalakon és a hirdetéseken.

 

Alapjáraton itt a saját neved kell látnod.

 

Ha szeretnél hozzáadni másokat, akkor kattints a kék “Hozzáadás” gombra.

 

Itt add meg a hozzá adni kívánt személy e-mail címét és válaszd ki, hogy milyen szerepkörben szeretnéd felvenni.

 

A kék “Tovább” gombra kattintva, hozzá tudod adni a személyt a különböző objektumokhoz (oldal, hirdetési fiók stb.). Ha még nem adtad hozzá az oldalad és nem hoztál létre hirdetési fiókot, akkor nyilván itt nem fogsz semmit találni.

 

A “Partnerek” fülön szintén hozzáadhatsz másokat a vállalkozáskezelőhöz, viszont ezt akkor érdemes hasznáknod, ha külsős kivitelezővel, tanácsadóval dolgozol együtt.

 

Itt szükséged lesz a partner vállalkozásazonosítójára, amit majd ő küld el neked. Ezt egyszerűen másold be ide és küld el a felkérést.

 

  1. Fiókok

 

Az első pont az “Oldalak” lesz. Itt értelemszerűen a Facebook oldalakat tudod hozzáadni a vállalkozáskezelődhöz. Ha a “Hozzáadás” gombra kattintasz, akkor 3 lehetőséged lesz.

 

  1. Oldal megadása

 

Ha már van egy saját oldalad, akkor egyszerűen válaszd ezt az opciót. Ha kattintottál, akkor kezd el gépelni a Facebook oldalad nevét vagy URL címét.

 

  1. Hozzáférés kérése egy oldalhoz

 

Ha az oldal nem a te tulajdonodban van, akkor kérj hozzáférést hozzá.

 

  1. Új oldal létrehozása

 

Ha még nincs oldalad, akkor ezt kell választanod, ahol szépen végig vezet a Facebook a létrehozási folyamaton.

 

 Hirdetési fiókok

 

Az oldalak mellet a hirdetéshez szükséged lesz a hirdetési fiókra. Itt ugyanazt a 3 lehetőséget fogod találni, mint az oldalak létrehozásánál.

 

 (Ha már van hirdetési fiókod vagy más fiókhoz szeretnél hozzáférni, akkor válaszd az első vagy második lehetőséget.)

 

A kattintás után add meg a hirdetési fiók nevét, amit nem kell túlbonyolítani. (Írd be a vállalkozásod vagy a brand nevét).

 

Válaszd ki a megfelelő időzónát és a pénznemet.

Ha még nem állítottál be fizetési módot a Vállalkozáskezelőhöz (amit később megteszünk), akkor a “Nincs használható fizetési mód” feliratot találod.

 

Ha kiválasztottad, akkor itt is hozzátudod adni a megfelelő embereket a Hirdetési fiókodhoz.

 

Bal oldalon válaszd ki a megfelelő embert, aztán a jobb oldali csúszkákkal pedig állítsd be, hogy milyen hozzáférési szinten szeretnéd hozzáadni.

 

 

Ha van Instagram fiókod, akkor azt is itt tudod hozzáadni.

 

  1. Adatforrások

 

Itt a legfontosabb beállítás a “Képpontok” menüpont alatt találod meg. Ha még nincs a vállalkozásodnak Képpontja, amivel követheted a weboldalad látogatóit.

 

Kattints a “Hozzáadás” gombra és kövesd a Facebook létrehozóját.

 

A képpont beállításáról egy külön cikket készítettem, amit itt megtalálsz.

 

  1. Fizetés

 

Ugorjunk az egyik legfontosabb pontra a fizetési mód megadására.

 

Katt a szokásos nagy kék gombra: “Fizetési mód hozzáadása”

 

Töltsd ki a megfelelő adatokat és kattints a Tovább gombra.

 

Ilyenkor megjelenik a megadott fizetési mód, amit most hozzá kell adnod a Hirdetési fiókhoz.

 

Kattints a kék szövegre, ami egyenesen a Hirdetési fiókhoz repít. Majd a jobb felső sarokban lenyitható fülön válaszd a “Fizetési módok megtekintése” pontot.

 

A következő képernyőn válaszd a “Fizetési mód hozzáadása” fület, majd a “Fizetési mód a Vállalkozáskezelőből” pontot.

 

És kész.

 

  1. Vállalkozás adatai

 

Amit itt mindenképp állíts be, az a kétfaktoros hitelesítés. Ezzel biztonságosabbá teszed a fiókot, ha azt véletlen megpróbálnák eltulajdonítani.